Fel och felkoder i Telia Play

Här kan du läsa mer om de vanligaste felkoderna som du kan stöta på i Telia Play och vad du kan göra för att åtgärda felen.

I de lägen vi har problem med tjänsten så hittar du information på sidan för driftinformation.

Felkoder

-1/1: Okänt fel

  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen

500: Server-fel

  • Försök igen senare

6031: Tappat uppkoppling

  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen

6035: Okänt fel

  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen

6036: Okänt fel

  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen

S 110: Okänt fel med spelaren

  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen

S 401/S 403: Kan inte hitta videon

  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen

S 704: Fel lösenord

  • Försök igen med ett annat lösenord
  • Skapa ett nytt lösenord

S 709: Fel pin-kod

  • Försök igen med en annan pin-kod
  • Hitta din pin-kod på Mitt Telia

S 900: Fel användarnamn

  • Försök igen med ett annat användarnamn

Telia Play i datorn – Bra att veta

Har du stött på en annan felkod kan du testa att uppdatera webbläsaren (Pc: Ctrl + R, Mac: Cmd + R).

Kontrollera att du har tillräcklig bandbredd på ditt bredband. Det gör du enklast på bredbandskollen. Vi rekommenderar att nedladdningshastigheten är högre än 8 Mbit/s.

Telia Play-appen – Bra att veta

Har du stött på en annan felkod kan du testa att starta om appen.
Om det inte hjälper kan du kontrollera att senaste versionen av Telia Play-appen är installerad. Det ser du genom att öppna App Store eller Google Play för att se om det finns några tillgnliga uppdateringar. Hjälper inte det heller kan du testa att ominstallera appen. Kolla också om tjänsten fungerar bättre via en dator eller en annan mobil. 

Kontrollera att du har tillräcklig bandbredd på ditt bredband. Det gör du enklast på ladda ner bredbandskollen, som finns för både Apple och Android. Vi rekommenderar att nedladdningshastigheten är högre än 8 Mbit/s.

Vid större fel så hittar du mer information på vår driftinformationssida.

Byt webbläsare!

Har du problem med Telia Play på datorn? 

Du kan använda följande webbläsare: Google Chrome (från version 75) Internet Explorer (från version 11), Firefox och Microsoft Edge (från version 42). Tyvärr fungerar Telia Play i nuläget inte i Safari.

SÖK SUPPORT