Fel och felkoder i Telia Play

Här kan du läsa mer om de vanligaste felkoderna som du kan stöta på i Telia Play och vad du kan göra för att åtgärda felen.

I de lägen vi har problem med tjänsten så hittar du information på sidan för driftinformation.

Vanliga felkoder

Felkod Betydelse Lösning
-1 / 1 Okänt fel
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen
500  Server-fel
  • Försök igen senare
3222 Okänt fel i Silverlight
  • Uppdatera webbläsaren
  • Testa en annan webbläsare
  • Se till att Silverlight att installerat korrekt

6002

Silverlight-fel
  • Försök igen senare
6031 Tappat uppkoppling
  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen
6035 Okänt fel
  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen
6036 Okänt fel
  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen
(NC/VO) A2 Okänt fel (Google Chrome)
  • Ladda om sidan
(NA/CN) 3050 Fel på spellistan (Android)
  • Starta om appen
CS 3050 Silverlight-fel
  • Uppdatera webbläsaren
  • Se till att Silverlight att installerat korrekt
AB 110 Tappat koppling till Silverlight
  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren

S 110

Okänt fel med spelaren
  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen
S 401 / S 403 Kan inte hitta videon
  • Försök igen
  • Uppdatera webbläsaren / starta om appen
S 704 Fek lösenord
  • Försök igen med ett annat lösenord
  • Skapa ett nytt lösenord
S 709 Fel pin-kod
  • Försök igen med en annan pin-kod
  • Hitta din pin-kod på Mitt Telia
S 900 Fel användarnamn
  • Försök igen med ett annat användarnamn

Telia Play i datorn

Har du stött på en annan felkod kan du testa att uppdatera webbläsaren (Pc: Ctrl + R, Mac: Cmd + R).

Har du problem att använda Telia Play i Internet Explorer eller Safari kan det bero på att tillägget Microsoft Silverlight inte är aktiverat eller uppdaterat med senaste version. 
Följ guiden för att aktivera Microsoft Silverlight till din webbläsare.

Använder du Telia Play i Google Chrome behöver du först ladda ner en extension och webbspelare, enligt anvisningarna i Telia Play. 

Telia Play-appen i mobilen eller surfplattan

Har du stött på en annan felkod kan du testa att starta om appen.

Om det inte hjälper kan du kontrollera att senaste versionen av Telia Play-appen är installerad. Det ser du genom att öppna App Store eller Google Play för att se om det finns några tillgnliga uppdateringar.

Kolla också om tjänsten fungerar bättre via en dator eller en annan mobil. 

Vid större fel så hittar du mer information på vår driftinformationssida.

Använder du Firefox?

Byt webbläsare till Internet Explorer, Google Chrome eller Safari.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT