Fel och felkoder i Telia Play

De flesta felkoder i datorn beror på din webbläsare, en uppdatering av fönstret avhjälper för det mesta. (Ctrl+R för PC och Cmd + R för Mac).

I de lägen vi har problem med tjänsten så hittar du information på sidan för driftinformation. Klicka på länken här för att komma till driftinformation. 

Har du stött på en felkod?

Får du ett fel med texten Felkod xxx eller Error code xxx när du använder Telia Play, börja alltid med att uppdatera webbläsaren (Pc: Ctrl + R, Mac: Cmd + R) eller starta om appen (vid användning i mobilen).

Telia Play i datorn

Har du problem att använda Telia Play i Internet Explorer eller Safari kan det bero på att tillägget Microsoft Silverlight inte är aktiverat eller uppdaterat med senaste version. 
Följ guiden för att aktivera Microsoft Silverlight till din webbläsare.

Använder du Telia Play i Google Chrome behöver du först ladda ner en extension och webbspelare, enligt anvisningarna i Telia Play. 

 

Telia Play-appen i mobilen eller surfplattan

De flesta felen som uppstår när du använder Telia Play-appen löses genom att starta om den. 

Om det inte hjälper kan du kontrollera att senaste versionen av Telia Play-appen är installerad. Det ser du genom att öppna App Store eller Google Play för att se om det finns några tillgnliga uppdateringar.

Kolla också om tjänsten fungerar bättre via en dator eller en annan mobil. 

Vid större fel så hittar du mer information på vår driftinformationssida. Klicka här.

Använder du Firefox?

Byt webbläsare till Internet Explorer, Google Chrome eller Safari.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT