Gå till sidans innehåll
PrivatFöretagFastighetsägare
Telia logotyp
MobiltBredbandTv & streamingSupportKontakt
MobiltelefoniBredbandFast telefoniTV och streamingAppar och tjänster

Vad letar du efter?

Gå till

  • Mobiltelefoner
  • Tv & streaming
  • Bredband
Telia logotyp
Mobilt
Bredband
Tv & streaming
Support
Mobiltelefoni
Bredband
Fast telefoni
TV och streaming
Appar och tjänster
Kontakt
PrivatFöretagFastighetsägare

Logga in

Privatkund

Telia Webmail

Företagskund

Läs mer om MyBusiness

Ljudstörningar på tv

Upplever du problem med ljudet när du kollar på tv? Hackar ljudet eller hörs det inget ljud alls? Följ denna guide för tips om vad du som kund kan göra för att försöka åtgärda problemen oavsett om du har en Arris-tv-box eller en Telia Play Hub.

  1. Hem/
  2. Support/
  3. Tv och streaming/
  4. Guider/
  5. Ljudstörningar på tv
Ljudstörningar på tv
Kontrollera ditt bredbandKontrollera att ditt bredband inte berörs av aktuella driftstörningar. Felsök ditt bredband med hjälp av vår automatiska felsökare.
Prova om ljudet funkar på någon annan tv-kanalOm ljudet inte är bättre på en annan kanal, kontrollera att hdmi-kabeln (eller scart-kabeln) sitter i både tv-boxen och tv:n. Använd bara de kablar som ingick i paketet.
Starta omStarta om routern eller medieomvandlaren och därefter tv-boxen. Du startar om tv-boxen genom att dra ut sladden, vänta några sekunder och sätta i den igen.
Testa med en annan nätverkskabelTesta med en annan nätverkskabel mellan tv-boxen och modemet, routern eller medieomvandlaren.
Koppla ur tvnOm du har en trådlös tv inkopplad, koppla ur den och använd istället en nätverkskabel mellan modemet, routern eller medieomvandlare och tv-boxen.
Gör en fabriksåterställningOm du har en trådlös router, gör en fabriksåterställning av den. Obs! Har du ändrat inställningar i din router kommer dessa att gå förlorade vid en fabriksåterställning.
Fungerar inte din tjänst?Vår automatiska felsökare hjälper dig att kontrollera ditt abonnemang samt pågående störningar. Kvarstår problemet efter detta kommer ditt ärende att felanmälas till oss.
Till felsökaren
  • Om Telia

    • Press
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Integritetspolicy
    • Om webbplatsen

  • Support

    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Telia Play

  • Köpinformation

    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser

  • Kontakt

    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • Kontakt för fastighetsägare
    • Telias nät och kablar
    • Speak-Up Line
    • E-post till Telia