Vad kan vi hjälpa dig med?

Här på våra supportsidor hittar du svar på vanliga frågor, hjälp med felsökning och guider för våra produkter och tjänster.

Produkter och tjänster

Service och information

Vi har en samlingssida där du hittar våra guider för hur du aktiverar alla streamingtjänster.

Om du inte har fått din aktiveringslänk kan du alltid logga in på Mitt Telia. När du är inloggad på Mitt Telia kan du aktivera tjänsten.

Netflix informerar för närvarande sina kunder om villkoren för deras tjänst och att ett Netflix-konto är avsett för personer i samma hushåll. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna kring detta och länkar till Netflix hjälpcenter för mer information. Kan jag föra över en profil till ett nytt Netflix-konto som betalas via Telia eller är kopplat till ett Teliapaket? Teliafakturering och/eller Netflix-paket kan inte användas för att skapa ett konto med funktionen profilöverföring. Gå till Netflix hjälpcenter för mer information. 

Kan jag lägga till en extra medlem om mitt konto debiteras av Telia?

Extra medlemmar kan inte läggas till på ett Netflix-konto som betalas av Telia. Gå till Netflix hjälpcenter för mer information.

Kan jag fortfarande dela mitt Netflix-konto? 

Gå till Netflix hjälpcenter för mer information om att dela ditt Netflix-konto.

Hur ställer jag in eller uppdaterar mitt Netflix-hushåll? 

Gå till Netflix hjälpcenter för mer information om ditt Netflix-hushåll.

Hur kan jag titta på Netflix medan jag reser?

Gå till Netflix hjälpcenter för mer information om hur du tittar på Netflix när du är på resande

Efter du uppgraderat hastigheten på ditt bredband så kan det behövas en omstart av din router för att ändringen ska gå igenom. Det är inte alltid det behövs men om det har det gått över 24 h sedan din beställning gick igenom och du inte märkt någon skillnad så börja med att starta om din router.

Tänk även på att vi aldrig kan garantera någon specifik hastighet över Wifi utan det är bara med en nätverskabel inkopplad som du på riktigt kan bedöma om det blivit någon skillnad eller inte.

Vi jobbar ständigt på att förbättra vår kommunikation så att otydlighet inte uppstår. Vi ber aldrig om dina kontouppgifter via mejl eller sms. Svara aldrig på dessa mejl eller sms. Kontakta oss om du har frågor. Du kan även läsa mer om hur vi kommunicerar här.