När du byter till oss från en annan leverantör är det viktigt att du först säger upp och avslutar ditt tidigare abonnemang – annars kan vi inte koppla in dina tjänster. Det beror på att det tidigare abonnemanget ”ligger kvar” och blockerar vår inkoppling. Avsluta därför ditt tidigare abonnemang innan datumet för inkoppling av tjänsterna från oss (när du beställer online kan du själva välja startdatum).
Om du flyttar till en bostad där någon annan kopplat ett abonnemang som inte avslutats kan vi göra en urkoppling förutsatt att du är folkbokförd på adressen och att abonnemanget som blockerar din inkoppling är ett Telia-abonnemang (gäller även kollektiva tjänster). Det görs då automatiskt av oss. Vi gör alltid vårt bästa för att själva lösa de problem som kan uppstå när du byter till oss.
I vissa fall kan vi komma att kontakta dig om vi behöver mer information. Du kan såklart även kontakta oss om du inte hört något från oss inom några dagar.
Du kan alltid följa din beställning på Mitt Telia.