• Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail
telia.se logo
Gå direkt till innehållet
  • Mobilt
  • Bredband
  • Tv & streaming
  • Support
  • Kontakt
  • Mitt Telia
MobiltelefoniBredbandFast telefoniTV och streamingAppar och tjänster
Support

Problem med ingen signal på din tv

Har du problem med en svart bild eller ingen signal? Om du får upp ett felmeddelande som säger "ingen signal" eller "no signal" så innebär detta att din tv inte får någon kontakt med tv-boxen. Den här guiden ger dig förslag på vad du kan testa hemma oavsett om du har en Arris-tv-box eller en Telia Play Hub.

Problem med ingen signal
Kontrollera att tv-boxen är påslagen Börja med att kontrollera att din tv-box är kopplad till din tv. Den lyser grönt om den är påslagen. Om den lyser rött så kan du testa att trycka på den röda power-knappen. Om tv-boxen inte lyser så kan du kontrollera att strömkabeln sitter ordentligt inkopplad i både tv-boxen och eluttaget.
Kontrollera att din tv är inställd på rätt källa Starta din tv och välj den källa du kopplade in hdmi-kabeln i med hjälp av din fjärrkontroll. Till exempel: om du kopplat tv-boxen till hdmi 1 på din tv så väljer du hdmi 1 på din tv.
Testa en annan hdmi-port på din tvTesta en annan hdmi-port på din tv för att utesluta att det inte är porten i din tv som är trasig. Glöm inte att ställa in rätt källa efter att du bytt hdmi-port. 
Testa använda en annan hdmi-kabelProva att byta hdmi-kabeln mellan din tv och tv-boxen för att utesluta att inte kabeln är trasig.
Använd en annan tv-boxOm du har en annan tv-box kan du prova att koppla in den till din tv för att utesluta att din tv-box är trasig. Om den andra tv-boxen fungerar och du har garanti kvar på din tv-box kan du kontakta vår support på 90 200 för att göra ett förskottsutbyte. Du kan även beställa en ny tv-box.
Prova att koppla din tv-box till en annan tvOm du har en annan tv kan du testa att koppla in din tv-box i den för att utesluta att själva tv:n är trasig. Här hittar du en fullständig inkopplingsguide.
Behöver du mer hjälp?Om du skulle vilja ha ytterligare hjälp så kan du alltid kontakta oss.
Kontakta oss
  • Om Telia
    • Press
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Integritetspolicy
    • Om webbplatsen

  • Support
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Telia Play

  • Köpinformation
    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser

  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • Kontakt för fastighetsägare
    • Telias nät och kablar
    • Speak-Up Line
    • E-post till Telia