• Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail
telia.se logo
Gå direkt till innehållet
  • Mobilt
  • Bredband
  • Tv & streaming
  • Support
  • Kontakt
  • Mitt Telia
MobiltelefoniBredbandFast telefoniTV och streamingAppar och tjänster
Support

Koppla in Telia Play Hub

I den här guiden beskriver vi hur du kopplar in Telia Play Hub. För att du ska kunna titta på tv med en tv-box behöver du ha tillgång till internet. Det spelar ingen roll om du är ansluten via vanlig fiber, direkt via en router, med en medieomvandlare eller bredbandsswitch – guiden täcker alla bitar.

Kom igång med din Telia Play Hub
Installationsvideo för Telia Play HubOm du har Telia Play Hub-boxen så kan du titta på vår interaktiva installationsvideo för att snabbare komma igång. Du kan självklart även gå igenom stegen i denna guide om du föredrar det.
Packa upp och ta fram din utrustningBörja med att packa upp din utrustning och se till att ha allting redo, så som nätverkskablar, strömkablar och själva produkterna.
Koppla in din tv-box till internet Du kan ansluta tv-boxen via wifi eller med nätverkskabel till din router. Om du har en bredbandswitch så kan du ansluta med en nätverkskabel.
Koppla in din tv-box till din tvAnslut din tv-box till din tv med den medföljande hdmi-kabeln. Koppla sedan in strömkabeln. Avsluta med att slå på din tv-box, om den inte startar automatiskt.
Slå på din tv och ställ in din tv-boxNu kan du slå på din tv och navigera till den källa (source) som du anslöt hdmi-kabeln från tv-boxen till. Vänta en liten stund medan tv-boxen startar upp. Följ därefter anvisningarna på tv-skärmen. Du kommer att få ange språk, vilket trådlöst nätverk du vill använda dig utav, inloggningsuppgifter till Google Play, detta för att kunna ladda ner appar och inloggningsuppgifter till Telia Play.Klart – nu har du kopplat in och anslutit din tv-box.
Fler tips
Parkoppla en fjärrkontrollOm du har fått en ny fjärrkontroll till din Telia Play Hub så gör du följande för att parkolla dem:Dra ut strömsladden ur tv-boxen. Koppla in den igen och vänta på att boxen startar om. Tryck därefter på valfri knapp på fjärrkontrollen för att parkoppla enheterna.
Fjärrkontrollens knappar och funktionerFör en översikt av fjärrkontrollen till Telia Play Hub, ladda ner denna bild.
Använd playtjänsterPlaytjänster ger dig tusentals inspelade program, serier och filmer som du kan se när du vill helt utan extra kostnad. Vilka playtjänster du har tillgång till beror på vilket tv-paket du har valt. Playtjänsterna innehåller en stor del av programutbudet och de flesta program blir tillgängliga samtidigt som de sänds. Ibland finns alla program i en serie och ibland finns bara ett urval av programmen. Håll utkik efter play-ikonen i tv-guiden. Det finns även program som inte är markerade men som läggs upp i playtjänster i efterhand.Välj bibliotek och programBörja med att trycka på MENU på tv-boxens fjärrkontroll. Välj sedan Playtjänster och den Playtjänst du vill titta på. Nu kan du väja program och datum. Bekräfta ditt val genom att trycka på OK.
Vill du hyra en film?Hos Telia kan du välja bland tusentals titlar och enkelt hyra dem direkt via fjärrkontrollen.Börja med att trycka på MENU på fjärrkontrollen och välj sedan Filmer i menyn. När du hittat en film trycker du på OK på fjärrkontrollen. Du får nu se filmens pris och vill du hyra den trycker du bara på OK. När köpet är genomfört startar filmen automatiskt. Om du har aktiverat PIN-kod för att hyra film behöver du även ange PIN-kod 1. Du hittar dina tv-koder på Mitt Telia. Denna inställning kan du enkelt slå av/på genom att välja Meny > Inställningar > Hyr med PIN-kod.
Telia Play Hub har tappat kontakten med internetÄr boxen igång och uppkopplad via wifi så testa att starta om anslutningen. Detta gör vi genom att gå till Meny > Inställningar > Systeminställningar > Nätverk & internet > Bocka ur Wifi och slå igång igen så startar boxen om anslutningen.Är boxen ansluten via nätverkskabel så testa att dra ut nätverkskabeln. Stäng av boxen genom att dra ut strömsladden, koppla in nätverkskabeln på nytt och därefter strömsladden.
Behöver du mer hjälp?Om du skulle vilja ha ytterligare hjälp så kan du alltid kontakta oss.
Kontakta oss
  • Om Telia
    • Press
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Integritetspolicy
    • Om webbplatsen

  • Support
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Telia Play

  • Köpinformation
    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser

  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • Kontakt för fastighetsägare
    • Telias nät och kablar
    • Speak-Up Line
    • E-post till Telia