Fler tips
Hantera enheterDu kan ha fem enheter registrerade på ett och samma Telia Play-konto och titta på två enheter samtidigt. Det går alltså bra om en person tittar i en mobil och en annan person tittar på till exempel webben. Undantagen är att du endast kan streama varje unikt sportevent på en enhet samt att det bara går att ha en stream samtidigt på respektive SVT-kanal.
När du loggar in på Telia Play på en enhet registreras den automatiskt mot ditt konto. En digitalbox räknas inte som en enhet utan ligger helt separat.
Har du fem registrerade enheter på ditt konto kan du inte logga in på någon ny enhet förrän ett dygn efter den senaste inloggningen på en av enheterna. När ett dygn har gått kan du logga in på en ny enhet, då ersätter den enheten med äldst användningsdatum. Bytet sker automatiskt.
Om du redan har använt Telia Play på fem enheter och försöker registrera en ny enhet så kommer du att få ett felmeddelande.
Du kan se vilka enheter som är inloggade och välja att logga ut enskilda eller allihop på en gång genom att gå till menyn, klicka sedan på enheter.
Mitt TeliaI Mitt Telia hittar du en komplett vy av alla dina abonnemang och tjänster.Förutom detta kan du även bland annat: - Se fakturor, beställa e-faktura och autogiro
- Byta fakturaadress och betala fakturor med Swish (i appen)
- Se surfsaldo, köpa surf samt lägga till tjänster
- Beställa E-sim, spärra och låsa upp simkort
- Ladda kontantkort och mycket annat
If you prefer you can have the app in English.Logga in på Mitt Telia och utforska dina möjligheter. Om tv-kanaler eller playtjänster har försvunnit från Telia Play - Dubbelkolla att tv-kanalen eller playtjänsten ingår via Mitt Telia.
- Starta om tv-boxen eller appen
- Logga ut/in på ditt Telia Play-konto
Om du nyligen beställt en playtjänst eller ett tv-paket med nya kanaler tar det en liten stund innan de aktiveras och blir tillgängliga. Om en specifik tv-kanal eller playtjänst saknas
Gör en automatisk felsökning eller kontakta vår tekniska support