• Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail
telia.se logo
Gå direkt till innehållet
  • Mobilt
  • Bredband
  • Tv & streaming
  • Support
  • Kontakt
  • Mitt Telia
MobiltelefoniBredbandFast telefoniTV och streamingAppar och tjänster
Support

Koppla in tv-box från Arris med identifikationskod

Denna guide gäller för er med Telias tv-tjänst som får den levererad med en tv-box från Arris.

Koppla in tv-box från Arris med identifikationskodVissa stadsnät har bestämda portar. Kolla under denna guide om du har någon av dessa och använd då den specifika porten att koppla in nätverkskabeln i.
Packa upp din tv-boxPacka upp din tv-box och de tillbehör som finns i lådan.
Koppla in en nätverkskabel i boxenKoppla en nätverkskabel mellan tv-boxen och routern eller mediaomvandlaren. Om du är kund hos ett stadsnät vars mediaomvandlare har taggade portar, bestämda portar för respektive tjänst, så kolla i listan under denna guide var just du ska koppla in din kabel i mediaomvandlaren.
Anslut hdmi-kabel, strömkabel och starta boxenAnslut din tv-box till din tv med den medföljande hdmi-kabeln. Koppla sedan in strömkabeln. Avsluta med att slå på din box om den inte startar automatiskt.
Starta din tvNu kan du slå på din tv och navigera till den källa (source) som du anslöt hdmi-kabeln från tv-boxen till. Vänta en liten stund medan tv-boxen startar upp. Följ därefter anvisningarna på tv-skärmen.
Logga in med din identifikations- och kontrollkodInnan du kan börja titta behöver du aktivera tv-tjänsten med en identifikations- och kontrollkod. Koderna skickas ut via mejl när tjänsten kommer igång. Du hittar även dina tv-koder på Mitt Telia.
  • Om Telia är din primära tv-tjänst ska du använda port LAN 5–6
  • Om du redan har en tv-tjänst via din bostadsrättsförening/hyresvärd ska du använda LAN 7–8
  • Om du har medieomvandlarna CTS HES-3109 och 3109S ska du koppla in nätverkskabeln i LAN 3–6
  • Om du har medieomvandlaren Tilgin Vood 342 ska du koppla in nätverkskabeln i LAN B–C
  • Om du har medieomvandlare Icotera ska du koppla in nätverkskabeln i port LAN 3–4
  • Om du har medieomvandlare Inteno XG6749 ska du koppla in nätverkskabeln i port LAN 6–8
  • Oavsett vilken mediaomvandlare du har så ska du använda portarna LAN 3–4
  • Om du har mediaomvandlare från Inteno eller Genexis behöver du koppla in nätverkskabeln i portar LAN 3–4
Har du en Arris-box och din tv-box säger att dina koder är aktiva på fler än en tv box? Den här guiden beskriver hur du enkelt åtgärdar problemet. När du byter identifikationskoder för din tv, behöver du ha din nya identifikations- och kontrollkod tillhands. Du hittar koderna på Mitt Telia eller i den värdehandling som du fick hem när du beställde tjänsten. Börja med att trycka på Meny på din fjärrkontroll. Välj Inställningar och klicka på OK. Gå sedan in på System & Nätverk och välj Ta bort användarkoder. Tv-boxen startar nu om. När omstarten är klar fyller du i dina nya koder för att aktivera tv-tjänsten.
När du byter identifikationskoder för din tv, behöver du ha din nya identifikations- och kontrollkod tillhands. Du hittar koderna på Mitt Telia eller i den värdehandling som du fick hem när du beställde tjänsten. Börja med att trycka på Menu på din fjärrkontroll. Gå sedan till Inställningar och klicka på OK. Gå ner till Systeminställningar och välj Ta bort användarkoder. Din tv-box startar nu om. Efter omstarten loggar du in med dina nya koder för att aktivera tv-tjänsten igen.
Behöver du mer hjälp?Om du skulle vilja ha ytterligare hjälp så kan du alltid kontakta oss.
Kontakta oss
  • Om Telia
    • Press
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Integritetspolicy
    • Om webbplatsen

  • Support
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Telia Play

  • Köpinformation
    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser

  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • Kontakt för fastighetsägare
    • Telias nät och kablar
    • Speak-Up Line
    • E-post till Telia