• Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail
telia.se logo
Gå direkt till innehållet
  • Mobilt
  • Bredband
  • Tv & streaming
  • Support
  • Kontakt
  • Mitt Telia
MobiltelefoniBredbandFast telefoniTV och streamingAppar och tjänster
Support

Koppla in tv-box från Arris med identifikationskod

Denna guide gäller för er med Telias tv-tjänst som får den levererad med en tv-box från Arris

Koppla in tv-box från Arris med identifikationskod
Packa upp din tv-boxPacka upp din tv-box och de tillbehör som finns i lådan.
Koppla in en nätverkskabel i boxenKoppla en nätverkskabel mellan tv-boxen och routern eller mediaomvandlaren. Om du är kund hos ett stadsnät vars mediaomvandlare har taggade portar, bestämda portar för respektive tjänst, så kolla i listan under denna guide var just du ska koppla in din kabel i mediaomvandlaren.
Anslut hdmi-kabel, strömkabel och starta boxenAnslut din tv-box till din tv med den medföljande hdmi-kabeln. Koppla sedan in strömkabeln. Avsluta med att slå på din box om den inte startar automatiskt.
Starta din tvNu kan du slå på din tv och navigera till den källa (source) som du anslöt hdmi-kabeln från tv-boxen till. Vänta en liten stund medan tv-boxen startar upp. Följ därefter anvisningarna på tv-skärmen.
Logga in med din identifikations- och kontrollkodInnan du kan börja titta behöver du aktivera tv-tjänsten med en identifikations- och kontrollkod. Koderna skickas ut via mejl när tjänsten kommer igång. Du hittar även dina tv-koder på Mitt Telia.
Fler tips
Taggade portarOm du har ditt fiber via något av de nedanstående stadsnäten och har någon av de listade mediaomvandlarna så måste du koppla in nätverkskabel till den angivna porten för att det ska fungera.Gästabudstaden:
  • LAN 5-6 om Telia är din primära tv-tjänst)
  • LAN 7-8 om du redan har en tv-tjänst via din bostadsrättsförening/hyresvärd.
Halmstad Stadsnät:
  • CTS HES-3109 och 3109S: LAN 3-6
  • Tilgin Vood 342: LAN B-C
Kungälv Energi:
  • Icotera: LAN 3-4
  • Inteno XG6749: LAN 6-8
Lunet:
  • Samtliga mediaomvandlare: LAN 3-4
Net At Once:
  • Mediaomvandlare från Inteno eller Genexis: LAN 3-4
ServaNet:
  • Samtliga mediaomvandlare: LAN 3
Umeå Energi (UmeNet):
  • CTS HES-3106 och 3109: LAN 3-4
  • Packetfront DRG 626: LAN C-D
  • 42Networks DRG46, DRG48 samt Packetfront DRG546: LAN 1
Utsikt Stadsnät:
  • Samtliga CTS modeller och Hexatronic med 8 portar: LAN 5
  • Hexatronic 4 portar, Icotera och Inteno: LAN 4
  • Kollektiva tv-tjänster ansluts i LAN 3 eller LAN 4
Är dina koder aktiva på en annan box? Så här gör du.Har du en Arris-box och din tv-box säger att dina koder är aktiva på fler än en tv box? Den här guiden beskriver hur du enkelt åtgärdar problemet. När du byter identifikationskoder för din tv, behöver du ha din nya identifikations- och kontrollkod tillhands. Du hittar koderna på Mitt Telia eller i den värdehandling som du fick hem när du beställde tjänsten. Börja med att trycka på Meny på din fjärrkontroll. Välj Inställningar och klicka på OK. Gå sedan in på System & Nätverk och välj Ta bort användarkoder. Tv-boxen startar nu om. När omstarten är klar fyller du i dina nya koder för att aktivera tv-tjänsten.
Behöver du byta identifikationskod?När du byter identifikationskoder för din tv, behöver du ha din nya identifikations- och kontrollkod tillhands. Du hittar koderna på Mitt Telia eller i den värdehandling som du fick hem när du beställde tjänsten. Börja med att trycka på Menu på din fjärrkontroll. Gå sedan till Inställningar och klicka på OK. Gå ner till Systeminställningar och välj Ta bort användarkoder. Din tv-box startar nu om. Efter omstarten loggar du in med dina nya koder för att aktivera tv-tjänsten igen.
Behöver du mer hjälp?Om du skulle vilja ha ytterligare hjälp så kan du alltid kontakta oss.
Kontakta oss
  • Om Telia
    • Press
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Integritetspolicy
    • Om webbplatsen

  • Support
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Telia Play

  • Köpinformation
    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser

  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • Kontakt för fastighetsägare
    • Telias nät och kablar
    • Speak-Up Line
    • E-post till Telia