Uppstart, inget fel TG 784/787
- Kontrollera att nätverkskabeln
Kontrollera att nätverkskabeln mellan routern och tv-boxen sitter i ordentligt. Nätverkskabeln ska sitta i ett av de gula uttagen på din router.
- Prova en annan nätverkskabel mellan tv-box och modem
Detta för att utesluta att felet ligger i kabeln.
- Koppla tv-boxen till en annan port på din router
Vilken som helst av de gula portarna ska fungera.
- Gör en fabriksåterställning av din tv-box
Läs vår guide för att se hur du gör detta.
När fabriksåterställningen är klar behöver du ange din identifikations- och kontrollkod igen för att kunna logga in. Du hittar koderna i det brev du fick när du beställde tjänsten eller genom att logga in på Mitt Telia.
- Gör en fabriksåterställning av din router
Det gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att routern slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva vänta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas.
OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.