Returnera router

När du säger upp ditt bredband, ber vi dig att returnera routern så den kan rensas och förhoppningsvis återanvändas i framtiden. För oss är det viktigt att göra processen enkel för dig, därför skickar vi retursedeln direkt till din mejladress via en QR-kod.

Så enkelt returnerar du din router

När uppsägningstiden för ditt bredband löpt ut vill vi att du skickar tillbaka din router och tillhörande utrustning till oss. Om utrustningen inte skickas tillbaka fakturerar vi dig en kostnad som motsvarar produktens värde.

Retur via QR-kod

Strax innan din uppsägningstid löper ut skickar vi ut ett mejl med en QR-kod som du kan använda hos ditt närmaste ombud för PostNord. QR-koden skannas av ombudet och retursedeln skrivs ut på plats.

Packa din utrustning rätt

Packa routern ordentligt så den inte skadas i postgången. När vi har tagit emot routern rensar vi den på data och om den fungerar bra kan den komma att återanvändas. Glöm inte att skicka med tillhörande kablar, strömadaptrar eller övrig utrustning. Be om försändelse-ID efter att du har lämnat paketet hos ombudet så du kan spåra det om det skulle behövas.

Fler tips

På Mitt Telia ser du information om din utrustning

Mitt Telia hittar du en komplett vy av dina abonnemang och tjänster. Här kan du bland annat se vilken utrustning du använder, om den ska skickas tillbaka till oss efter avslutat avtal samt QR-koden som används för att returnera routern.

Du hittar din QR-kod under fliken Meddelanden Mitt Telia. Vi skickar ut QR-koden strax innan uppsägningstiden för bredbandet löpt ut.

Om du hinner flytta från din bostad innan du har fått fraktsedeln digitalt via QR-kod vill vi att du tar med dig routern och inväntar QR-koden. När du har fått den är det bara att lämna paketet med routern och tillhörande utrustning hos närmaste ombud för Postnord.

Den retursedel vi skickar ut kan endast användas hos Postnords ombud. Om du vill använda dig av ett annat ombud behöver du betala frakten för paketet själv.

Om du har fått en faktura för din utrustning trots att du har skickat tillbaka den till oss vill vi undersöka detta. Om du kontaktar oss kan vi kolla på ditt ärende direkt. Ha gärna ditt försändelse-ID tillgängligt under samtalet.

Om vi inte får in utrustningen inom 14 dagar efter avslutat avtal fakturerar vi dig en summa som motsvarar produktens värde. Detta gäller bara i de fall då du har använt dig av en av Telias routrar. Om du har använt egen utrustning under avtalstiden behöver du självklart inte skicka in den till oss. Mer information om din utrustning och om den ska skickas tillbaka hittar du på Mitt Telia.

Mitt Telia

Via Mitt Telia kan du se och hantera alla dina abonnemang och tjänster. If you prefer you can have the app in English.