Returnera router

När du säger upp ditt bredband, ber vi dig att returnera routern så den kan rensas och förhoppningsvis återanvändas i framtiden. För oss är det viktigt att göra processen enkel för dig, därför skickar vi retursedeln direkt till din mejladress via en QR-kod.

Så enkelt returnerar du din router

När uppsägningstiden för ditt bredband löpt ut vill vi att du skickar tillbaka din router och tillhörande utrustning till oss. Om utrustningen inte skickas tillbaka fakturerar vi dig en kostnad som motsvarar produktens värde.

Retur via QR-kod

Strax innan din uppsägningstid löper ut skickar vi ut ett mejl med en QR-kod som du kan använda hos ditt närmaste ombud för PostNord. QR-koden skannas av ombudet och retursedeln skrivs ut på plats.

Packa din utrustning rätt

Packa routern ordentligt så den inte skadas i postgången. När vi har tagit emot routern rensar vi den på data och om den fungerar bra kan den komma att återanvändas. Glöm inte att skicka med tillhörande kablar, strömadaptrar eller övrig utrustning. Be om försändelse-ID efter att du har lämnat paketet hos ombudet så du kan spåra det om det skulle behövas.

Fler tips

På Mitt Telia ser du information om din utrustning

Mitt Telia hittar du en komplett vy av dina abonnemang och tjänster. Här kan du bland annat se vilken utrustning du använder, om den ska skickas tillbaka till oss efter avslutat avtal samt QR-koden som används för att returnera routern.

Vanliga frågor och svar

Mitt Telia

Via Mitt Telia kan du se och hantera alla dina abonnemang och tjänster. If you prefer you can have the app in English.