Ingen synk utan RGW

  1. Kontrollera att modemet är påslaget

    Lampan Power ska då lysa. 

  2. Starta om modemet

    Vänta cirka tio minuter efter omstart.

  3. Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat

    Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att modemet är inkopplat i rätt jack.

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar första telejacket i din bostad.

  4. Kontrollera att du använder originalkabeln mellan telejacket och routern

    Originalkabeln är den kabel som följde med din router. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan telejack och router eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  5. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  6. Prova med ett annat modem

    Fungerar det då, vänligen kontakta oss för byte av modemet. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT