Ingen synk utan RGW

  1. Kontrollera första telejacket

    Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat. Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att modemet är inkopplat i rätt jack.

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar första telejacket i din bostad.

  2. Kontrollera att du använder originalkabeln

    Originalkabeln är den kabel som följde med din router. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan telejack och router eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  3. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  4. Prova med ett annat modem

    Fungerar det då, vänligen kontakta oss för byte av modemet. 

SÖK SUPPORT