Fel vid uppstart utan RGW

  1. Kontrollera första telejacket

    Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat. Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att modemet är inkopplat i rätt jack.

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar första telejacket i din bostad.

  2. Kontrollera att du använder originalkabeln

    Originalkabeln är den kabel som följde med ditt modem. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan telejack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  3. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

  4. Gör en fabrikåterställning av ditt modem

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen.

  5. Prova ett annat modem

    Tänk på att du måste ha en trådlös router från Telia eller ett Zyxel 660H D1 för att tv-tjänsten från oss ska fungera.

    Om detta löste problemet, kontakta oss för byte/reklamation av ditt modem. 

SÖK SUPPORT