Inget fel utan RGW

  1. Starta om bredbandsswitchen

    Vänta cirka tio minuter efter omstart. 

  2. Koppla bort eventuell router

    Koppla istället din dator direkt till uttaget 1x på din bredbandsswitch. Om det fungerar då ligger felet i din router, kontakta routertillverkaren för support eller vänd dig till vår premiumsupport.

  3. Kontrollera inställningarna för datorns nätverkskort

    Detta gör du enkelt genom att installera supportassistenten. För att göra detta behöver du koppla in din dator i något annat bredband.

  4. Kontrollera brandväggsinställningar

    Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. Brandväggar uppdateras ofta regelbundet och det kan därför skett förändringar utan att du aktivt ändrat något.

    Du kan också tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan brandvägg.

  5. Anslut en annan dator till modemet

    Om det fungerar ligger felet i din dator. Du är då välkommen att kontakta vår premiumsupport.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT