Inget fel TG 789

  1. Starta om routern

    Vänta cirka tio minuter efter omstart.

  2. Kontrollera inställningarna för datorns nätverkskort

    Detta gör du enkelt genom att installera supportassistenten. För att göra detta behöver du koppla in din dator i något annat bredband.

  3. Kontrollera brandväggsinställningar

    Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. Brandväggar uppdateras ofta regelbundet och det kan därför skett förändringar utan att du aktivt ändrat något.

    Du kan också tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan brandvägg.

  4. Gör en fabriksåterställning av din router

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att powerlampan lyser rött. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva avvakta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas. 

    OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.

  5. Anslut en annan dator till din router

    Om det fungerar ligger felet i din dator, du är då välkommen att kontakta vår premiumsupport.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT