Ingen IP-adress utan RGW

  1. Starta om din medieomvandlare

    Vänta cirka tio minuter efter omstart. Har du en medieomvandlare startar du om även den. 

  2. Koppla bort eventuell router

    Koppla sedan datorn direkt till uttaget 1x på din medieomvandlare. Fungerar det då så ligger felet i din router, kontakta routertillverkaren för support. Du kan också vända dig till vår premiumsupport.

  3. Kontrollera LAN-lampan

    Kontrollera att lampan för LAN lyser på din medieomvandlare. Om den inte lyser sitter inte nätverkskabeln mellan din medieomvandlare och din dator i ordentligt. Prova då en annan nätverkskabel.

  4. Kontrollera att nätverkskortet i datorn är aktiverat

    Detta kan du enkelt göra genom att installera supportassistenten.

  5. Kontrollera brandväggsinställningar

    Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. Brandväggar uppdateras ofta regelbundet och det kan därför ha skett förändringar utan att du aktivt ändrat något.

    Du kan också tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan brandvägg.

  6. Anslut en annan dator till din medieomvandlare

    Om det fungerar då ligger felet i din dator, du är då välkommen att kontakta vår premiumsupport.

  7. Anslut datorn direkt till nätverksuttaget

    Ta ut nätverkskabeln som sitter inkopplad i medieomvandlarens WAN-uttag och stoppa istället in den direkt i datorn.

    Fungerar det då är du välkommen att kontakta oss så byter vi ut medieomvandlaren åt dig. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT