Ingen IP utan RGW

  1. Kontrollera port

    Kontrollera att datorn är kopplad till Port 1 på modemet.

  2. Kontrollera att lampa 1 lyser på modemet

    Gör den inte det, prova en annan nätverkskabel mellan ditt modem och din dator/router.

  3. Koppla bort eventuell router

    Anslut en nätverkskabel direkt från port 1 på ditt modem till din dator. Fungerar det bättre, vänd dig till routertillverkaren för support. Du är också välkommen att kontakta vår premiumsupport.

  4. Dra ut nätverkskabeln till datorn och stoppa i den på nytt

    Genom att göra det förnyas den så kallade ip-förhandlingen vilket kan göra att anslutningen kommer igång.

  5. Kontrollera brandväggens inställningar

    Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. En brandvägg uppdateras ofta regelbundet och inställningar kan därför ha ändrats utan att du aktivt ändrat något. 

    Du kan tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan en brandvägg.

  6. Gör en fabriksåterställning av ditt modem

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen.

  7. Prova en annan enhet

    Om anslutningen fungerar med en annan enhet ligger felet med stor sannolikhet i din utrustning. Du är i så fall välkommen att kontakta vår premiumsupport.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

SÖK SUPPORT