Ingen IP utan RGW
- Kontrollera port
Kontrollera att datorn är kopplad till Port 1 på modemet.
- Kontrollera att lampa 1 lyser på modemet
Gör den inte det, prova en annan nätverkskabel mellan ditt modem och din dator/router.
- Koppla bort eventuell router
Anslut en nätverkskabel direkt från port 1 på ditt modem till din dator. Fungerar det bättre, vänd dig till routertillverkaren för support. Du är också välkommen att kontakta vår premiumsupport.
- Dra ut nätverkskabeln till datorn och stoppa i den på nytt
Genom att göra det förnyas den så kallade ip-förhandlingen vilket kan göra att anslutningen kommer igång.
- Kontrollera brandväggens inställningar
Felaktiga brandväggsinställningar kan blockera datatrafik. En brandvägg uppdateras ofta regelbundet och inställningar kan därför ha ändrats utan att du aktivt ändrat något.
Du kan tillfälligt prova att inaktivera din brandvägg. Tänk dock på att det alltid innebär en större risk att surfa utan en brandvägg.
- Gör en fabriksåterställning av ditt modem
Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att modemet slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen.
- Prova en annan enhet
Om anslutningen fungerar med en annan enhet ligger felet med stor sannolikhet i din utrustning. Du är i så fall välkommen att kontakta vår premiumsupport.