Felsök trådlös tv med Technicolor TG233

Om din trådlösa tv med Technicolor TG233 inte fungerar som den ska kan det vara en bra idé att göra en felsökning. Här hjälper vi dig.

  1. Kontrollera att alla kablar sitter i ordentligt och att Power-lampan lyser

    Om ingen av lamporna lyser, kontrollera att Power-knappen är intryckt. Du kan också prova att koppla in annan utrustning i eluttaget för att utesluta fel på uttaget.

  2. Starta om alla enheter

    T.ex. trådlös router/modem/bredbandsswitch, Technicolor TG233-enheter och tv-box.

  3. Prova att koppla ur närliggande utrustning som kan störa

    Ibland kan viss elektronisk utrustning, framför allt äldre utrustning, störa ut den trådlösa sändningen. T.ex. mikrovågsugn, högtalare och trådlösa telefoner.

  4. Kontrollera att du kopplat ihop enheterna korrekt

    Om WPS-lampan lyser rött går det inte att para ihop sändare och mottagare med varandra. Läs då vår guide för att se hur du gör för att koppla enheterna till varandra.

  5. Flytta enheterna närmare varandra

    Om lampan Link Quality lyser rött är den trådlösa signalen dålig. Prova att flytta dina Technicolor-enheter närmare varandra tills lampan lyser orange eller grönt, ofta kan det räcka med att flytta dem ett par centimeter.

    Tänk på att Technicolor-enheterna ska stå så fritt som möjligt och gärna minst en halvmeter från närmaste elektroniska utrustning.

  6. Gör en fabriksåterställning av både sändare och mottagare

    Kontrollera att TG233 är påslagen. Tryck sedan in Reset-knappen med en penna eller ett gem i 7 sekunder. Knappen finns på sidan av enheten.

    OBS! När fabriksåterställningen är gjord måste alla inställningar göras om på enheterna innan de kan användas.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT