Felmeddelande: ”Du saknar inspelningsbar tv-box”

Om du får upp meddelandet beror det på en av tre saker: 

1. Du har boxen Arris VIP 4302 (se modellnamn på undersidan av boxen) med DVR-One (separat hårddisk) där kontakten dem emellan har brutits.
2. Du har en annan modell av inspelningsbar box med inbyggd disk där själva hårddisken har tappat kontakten med resten av boxen.
3. Din box saknar inspelningsfunktionen.

  1. Om du har Arris VIP 4302

    Kontrollera att USB-kabeln mellan boxen och disken sitter i ordentligt. Starta om boxen. Testa med en annan USB-kabel. Starta om boxen igen. Om problemen kvarstår ber vi dig att ringa oss på 90 200. 

  2. Om du har en annan modell av inspelningsbar box

    Börja med att starta om boxen. Om problemen kvarstår kan du göra en fabriksåterställning av boxen. Ditt inspelade material kommer inte att försvinna när du gör detta. Om det fortfarande inte fungerar ber vi dig att ringa oss på 90 200. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT