Bildstörningar utan RGW

  1. Starta om din tv-box

    Det gör du genom att dra ur strömsladden till boxen och sedan stoppa in den igen.

  2. Starta om bredbandsswitchen

    Starta om din bredbandsswitchen genom att dra ut strömsladden och sedan stoppa in den igen. Vänta cirka tio minuter efter omstart.

  3. Byt till en annan nätverkskabel mellan bredbandsswitchen och din tv-box

    Detta för att utesluta att felet ligger i kabeln.

  4. Kontrollera att tv-boxen är korrekt inkopplad

    Tv-boxen ska vara kopplad till port 2 på din bredbandsswitch.

  5. Koppla tv-boxen direkt till routern

    Om du har trådlösa sändare (Ruckus) inkopplade, prova att koppla bort dem. Om det fungerar då, läs den här guiden.

  6. Prova en annan kabel mellan tv-boxen och din tv

    Du kan antingen koppla in en scartkabel eller en HDMI-kabel mellan box och tv.

  7. Gör en fabriksåterställning av din tv-box

    Läs vår guide för att se hur du gör detta.

    När fabriksåterställningen är klar behöver du ange din identifikations- och kontrollkod igen för att kunna logga in. Du hittar koderna i det brev du fick när du beställde tjänsten eller genom att logga in på Mitt Telia.

SÖK SUPPORT