Bildstörningar utan RGW
- Starta om din tv-box
Det gör du genom att dra ur strömsladden till boxen och sedan stoppa in den igen.
- Starta om bredbandsswitchen
Starta om din bredbandsswitchen genom att dra ut strömsladden och sedan stoppa in den igen. Vänta cirka tio minuter efter omstart.
- Byt till en annan nätverkskabel mellan bredbandsswitchen och din tv-box
Detta för att utesluta att felet ligger i kabeln.
- Kontrollera att tv-boxen är korrekt inkopplad
Tv-boxen ska vara kopplad till port 2 på din bredbandsswitch.
- Koppla tv-boxen direkt till routern
Om du har trådlösa sändare (Ruckus) inkopplade, prova att koppla bort dem. Om det fungerar då, läs den här guiden.
- Prova en annan kabel mellan tv-boxen och din tv
Du kan antingen koppla in en scartkabel eller en HDMI-kabel mellan box och tv.
- Gör en fabriksåterställning av din tv-box
Läs vår guide för att se hur du gör detta.
När fabriksåterställningen är klar behöver du ange din identifikations- och kontrollkod igen för att kunna logga in. Du hittar koderna i det brev du fick när du beställde tjänsten eller genom att logga in på Mitt Telia.