Bildstörningar, inget fel utan RGW

  1. Starta om modemet

    Vänta cirka tio minuter efter omstart.

  2. Starta om din tv-box

    Det gör du genom att dra ur strömkabeln och stoppa in den på nytt.

  3. Byt nätverkskabel mellan routern och tv-boxen

    Detta för att utesluta att felet ligger i kabeln.

  4. Prova en annan kabel mellan tv-boxen och din tv

    Du kan antingen koppla in en scartkabel eller en HDMI-kabel mellan box och tv.

  5. Koppla tv-boxen direkt till modemet

    Om du har trådlösa sändare (Ruckus) inkopplade, prova att koppla bort dem. Om det fungerar då, läs den här guiden

  6. Gör en fabriksåterställning av din tv-box

    Läs vår guide för att se hur du gör detta.

    När fabriksåterställningen är klar behöver du ange din identifikations- och kontrollkod igen för att kunna logga in. Du hittar koderna i det brev du fick när du beställde tjänsten eller genom att logga in på Mitt Telia.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT