Kan ej surfa - Sony

  1. Kontrollera inställningarna för surf

    Gå till Inställningar, välj Trådlöst och nätverk och därefter Mobila nätverk. Tryck sedan på Åtkomstpunktsnamn. Tryck på Meny-knappen och välj Nytt APN. Fyll sedan i med nedanstående information:

    Namn: Telia online
    APN: online.telia.se
    Port: 8080 (Fungerar även med Port:80)
    MCC: 240
    MNC: 01
    Verifieringstyp/Autentiseringstyp: Ingen
    APN-typ: default

  2. Kolla täckningen

    Om du befinner dig i ett område med dålig eller ingen täckning kan mobilen inte hitta ett nätverk och du kan inte surfa. På vår täckningskarta kan du se täckningen där just du är.

  3. Aktivera mobildata

    Gå till Inställningar och tryck på Dataanvändning. Aktivera sedan Mobildatatrafik.

  4. Val av nätverk

    Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte surfa.

    Gå till Inställningar och tryck sedan på Mer... Välj Mobila nätverk och därefter Nätoperatörer. Tryck på Sökläge och slutligen på Automatiskt.

  5. Vill du surfa via wifi, kontrollera att funktionen är aktiverad

    Gå till Inställningar och tryck sedan på wifi. För att aktivera wifi, tryck på indikatorn. När funktionen är aktiverad visas en lista med tillgängliga nätverk.

    Tänk på att vissa wifi-nätverk kräver att du loggar in, innan du kan ansluta.

SÖK SUPPORT