Sammanställning

Granska uppgifterna nedan, slutför sedan ordern genom att klicka på knappen Slutför.

Överlåtelse
Kund-och erbjudandebyte
Från privat till privat
Från företag till företag
Från privat till företag
Från företag till privat
Frånträdande kund och kontaktuppgifter
Förnamn:
Efternamn:
Personnummer:
Företräder dödsbo:
Abonnemangsadress
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
Kontaktnummer:
E-postadress:
 
Tillträdande kund och kontaktuppgifter
Förnamn:
Efternamn:
Personnummer:
Faktureringsadress
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
Kontaktnummer:
E-postadress:
OBS! Om du som tillträdande kund saknar svenskt personnummer, glöm inte att ta med legitimation till din Telia-butik.
 
Frånträdande kund och kontaktuppgifter
Företagsnamn:
Organisationsnummer:
 
Kontaktperson
Förnamn:
Efternamn:
E-postadress:
Mobil/kontaktnummer:
Företräder dödsbo:
Abonnemangsadress
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
 
Tillträdande kund och kontaktuppgifter
Företagsnamn:
Organisations/personnummer:
Enskild firma:
 
Kontaktperson
Förnamn:
Efternamn:
E-postadress:
Mobil/kontaktnummer:
 
Faktureringsadress
Företagsnamn:
C/o:
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
Land:
Önskar e-postfaktura:
 
Frånträdande kund och kontaktuppgifter
Förnamn:
Efternamn:
Personnummer:
Företräder dödsbo:
E-postadress:
Mobil/kontaktnummer:
 
Abonnemangsadress
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
 
Tillträdande kund och kontaktuppgifter
Företagsnamn:
Organisations/personnummer:
Kontaktperson
Förnamn:
Efternamn:
E-postadress:
Mobil/kontaktnummer:
Faktureringsadress
Företagsnamn:
C/o:
Box:
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
Land:
Önskar e-postfaktura:
 
Frånträdande kund och kontaktuppgifter
Företagsnamn:
Organisationsnummer:
 
Kontaktperson
Förnamn:
Efternamn:
E-postadress:
Mobil/kontaktnummer:
Företräder dödsbo:
 
Abonnemangsadress
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
 
Tillträdande kund och kontaktuppgifter
Förnamn:
Efternamn:
Personnummer:
OBS! Har du inte något svenskt personnummer, behöver både du som överlåter abonnemanget och den person som övertar det gå till en Telia-butik. Den sistnämnda legitimerar sig samt har med någon av följande handlingar: svenskt anställningsintyg/studieintyg, kopia av köpekontrakt eller lagfart/bostadsrättsbevis..
Mobil/kontaktnummer:
E-postadress:
 
Faktureringsadress
C/o:
Gatuadress:
Postnummer:
Ort:
 
Önskat överlåtelsedatum
Datum:
Observera att detta är endast ett önskat datum. Överlåtelsen gäller tidigast från den dag Telia godkänt överlåtelsen.
Tjänst/Tjänster som ska överlåtas
Övriga upplysningar
Kontaktpreferenser

Slutför beställningen genom att klicka på Slutför. En pdf-fil genereras då som ni skriver ut och undertecknar samt skickar till Telia på adress: Telia, c/o Coor, A 269, 971 74 LULEÅ

Ett fel inträffade, vänligen försök igen senare.

Överlåtelse för privat- och företagskunder

Mobil telefoni

Använd blanketten Överlåtelse mobilabonnemang, fyll i signera och skicka den sedan till:

Telia Sverige
AB BOX 50077
973 22 Luleå

Ladda ner blanketten

Fast telefoni, Bredband, Tv och Datakommunikationstjänster

Via formuläret nedan uppger du vilka abonnemang du vill överlåta till en annan person eller ett företag. Den tillträdande kunden faktureras för kostnaden. När du fyllt i formuläret skapas en förifylld blankett som ni båda skriver under och skickar in till oss. Har du en förvaltare måste vi ha förvaltarintyg innan överlåtelsen kan genomföras. Förvaltarintyg skickas in och beslutas av Tingsrätten. När förvaltare blivit godkänd skickas kopia av beslut till Telia. Först därefter ska överlåtelseblankett skickas in, med förvaltarens underskrift.

 

Bra att veta:

  • Du kan bara överlåta abonnemang till någon på samma adress.
  • Fakturan skickas till den tillträdande kunden. Kostnaden för överlåtelsen kan variera. För mobilt abonnemang kostar det dock alltid 250kr.
  • Vissa tjänster kan inte byta ägare. Mer information om det ser du under respektive val av tjänst nedan.
  • Sidan fungerar bäst i en modern webbläsare. Uppdatera till en nyare version eller prova en annan om du upplever problem.
  • I formuläret nedan kommer du att stöta på i-symboler. Här finns specifik information om den tjänst du just då gör val för. Läs gärna igenom dessa upplysningar innan du går vidare till nästa steg.
  • Det ifyllda formuläret måste skrivas ut. Har du inte tillgång till en skrivare kan du besöka någon av Telias butiker eller kontakta vår kundtjänst på telefon 90400 för företag och 90200 för privatpersoner, som hjälper dig.
  • Det signerade formuläret sänds sedan till:
    Telia
    c/o Coor A269
    971 74 Luleå
  • Du kan även spara formuläret som pdf-fil och skriva ut vid annat tillfälle.
  • Överlåtelse som ska ske till/från kund med skyddad identitet.
    All information som gäller kund med skyddad identitet  skickas via förmedlingsadressen.

 

Jag som är kund vill

Bra att veta:

  • Alla tjänster som är paketerade i kombination, överlåts till tillträdande kund även om enbart ett abonnemang är angivet på blankett. E-postadresser som inte ska överlåtas kommer att avslutas, om du inte vill förlora innehållet ber vi dig spara och flytta allt innehåll.
  • Det kan i vissa fall tillkomma en överlåtelse avgift. Tillträdande kunden är då betalningsskyldig. Se prislista.
  • Om ni inte önskar överlåta avbetalning på hårdvara kontakta oss på 90200 för att få en slutfaktura. Först när fakturan är betald kommer överlåtelsen att genomföras.
  • Kreditprövning kommer att göras på tillträdande kund.

Tjänster som inte kan föras över till annan person:

  • Tilläggstjänster som play+, Spotify, F-secure safe och readly kommer att avslutas. Spotify kommer att nedgraderas till Spotify Free.
  • Tillträdande kund kan beställa tilläggstjänster när överlåtelsen är genomförd. För beställning kontakta 90200.

 

Nedan listas de tjänster du kan överlåta till en privatperson

En tjänst har lagts till nedan

Fast telefoni

*

Alla tjänster som är paketerade i kombination, överlåts till tillträdande kund även om enbart ett abonnemang är angivet på blankett.

Prisavtal *
  • Hemligt nummer: Vi lämnar endast ut dina uppgifter till alarmeringscentraler (t.ex.SOS Alarm) för att de ska kunna hantera larm från ditt telefonnummer. Inga uppgifter kommer att lämnas till nummerupplysningsföretag eller publiceras i telefonkataloger och numret kommer inte att visas vid nummerpresentation.
  • Synligt nummer: Telefonnumret visas vid nummerpresentation. Vi lagrar telefonnummer, namn, installationsadress och övriga uppgifter som du lämnar till oss. Uppgifterna lämnar vi vidare till nummerupplysningsföretag som ansvarar för publicering av uppgifterna.

Synligt eller hemligt

Ytterligare tjänster

Vad händer med min E-post?

E-postadresser som inte ska överlåtas kommer att avslutas, om du inte vill förlora innehållet ber vi dig spara och flytta allt innehåll.

Efter överlåtelsen kan tillträdande kund beställa nya e-postadresser via Mitt Telia.

F-Secure Safe

F-Secure Safe avslutas vid överlåtelse, om tillträdande kund önskar säkerhetstjänst kan beställning läggas via Mitt Telia, i en av våra butiker eller på 90200.

Bredband

* Ange numret på abonnemanget (B000xxxxxxx). Du hittar numret på fakturan.

Kryssa i här om du vill att tjänsterna/hårdvaran skall ingå i överlåtelsen. Kryssa i här om avbetalning av hårdvara ska överlåtas. Avtal för avbetalning skrivs över på tillträdande kund som efter överlåtelsedatum blir avtalsägare för resterande avbetalningsplan. Om hårdvaran inte önskas överlåtas måste frånträdande kund kontakta 90200 för att begära slutfaktura, när fakturan är betald kan överlåtelsen genomföras

Inkludera i överlåtelsen

Jag vill överlåta min e-post och förstår att det innebär att den nya kunden får tillgång till e-postadresser och tillhörande inkorgar. Om E-postadresser inte ska överlåtas kommer de att avslutas. Om du inte vill förlora innehållet ber vi dig spara och flytta all innehåll snarast

Digital-tv

Om Digital-tv levereras via fiber som enda tjänst i fastigheten kan den överlåtas, om fler tjänster finns på adressen ingår TVn i kombination och överlåtelse av enbart TV genomförs inte.

Digital-tv

* Ange numret på abonnemanget (B000xxxxxxx). Du hittar numret på fakturan.

Kryssa i här om avbetalning av hårdvara ska överlåtas. Avtal för avbetalning skrivs över på tillträdande kund som efter överlåtelsedatum blir avtalsägare för resterande avbetalningsplan. Om hårdvaran inte önskas överlåtas måste frånträdande kund kontakta 90200 för att begära slutfaktura, när fakturan är betald kan överlåtelsen genomföras.

Inkludera i överlåtelsen

Bra att veta:

  • Överlåtelse av tjänster kan endast ske mellan företag.
  • Om bindningstid finns kvar på tjänsten överlåts även denna till den nya abonnemangsägaren.
  • Har du finansavtal måste detta först överlåtas hos Telia Finans. Kontakta din personliga säljare eller kontakta oss på 90400.
  • Serviceavtal överlåts inte, med undantag för avtal som ingår i överlåtet Finansavtal.
  • Avgift för överlåtelse kan förekomma. Se prislista. Fakturan belastar tillträdande kund. 

 

Detta abonnemang vill jag överlåta till ett annat företag

Om du vill överlåta flera abonnemang väljer du ett i taget genom att fylla i abonnemangsnummer och eventuella tillval som den nya ägaren önskar knyta till just det abonnemanget.

Om du har flera abonnemang av samma typ av tjänst klickar du "Lägg till" för att fylla i uppgifter för nästa abonnemang som du vill överlåta. Om du även vill överlåta abonnemang på annan tjänst, går du upp till "Välj tjänst" igen.

 

En tjänst har lagts till nedan

Viktig information om överlåtelse av Fast Telefoni

Om du inte hittar ett önskat alternativ för din tjänst, kontakta din personliga säljare eller ring 90400.

Följande abonnemang kan inte överlåtas:

  • Telia ISDN Duo
  • Telia SIP-anslutning 1. Kontakta din återförsäljare för ersättningserbjudande
  • Telia Föreningsabonnemang. Abonnemanget görs om till ett företagsabonnemang vid överlåtelse.
  • Telia Meddelandebox

Ovan är endast exempel på tjänster som inte kan överlåtas.

Tillvalstjänster

Tillvalstjänsterna Telia kod, Telelås och Räckviddsbegränsning kommer att avslutas i samband med överlåtelsen. Tillträdande kund kan kontakta oss på 90400 för att beställa tillval eller kryssa i rutan om du önskar bli uppringd. Telesvar och nummerpresentation överlåts med telefonin.

Om frånträdande kund har förval hos annan operatör avslutas tjänsten i samband med överlåtelsen.

Fast telefoni

Ange vilket abonnemang som ska överlåtas. Nedan kan du även kryssa i om du vill bli kontaktad för att beställa eller ändra prisplan och eventuella tillval.

*

Tillval för tillträdande kund

  • Hemligt nummer: Vi lämnar endast ut dina uppgifter till alarmeringscentraler (t.ex.SOS Alarm) för att de ska kunna hantera larm från ditt telefonnummer. Inga uppgifter kommer att lämnas till nummerupplysningsföretag eller publiceras i telefonkataloger och numret kommer inte att visas vid nummerpresentation.
  • Synligt nummer: Telefonnumret visas vid nummerpresentation. Vi lagrar telefonnummer, namn, installationsadress och övriga uppgifter som du lämnar till oss. Uppgifterna lämnar vi vidare till nummerupplysningsföretag som ansvarar för publicering av uppgifterna.

Inställningar för hemligt/synligt nummer följer med vid överlåtelse

Om du som frånträdande kund har någon av våra enkla prisplaner (se nedan) överlåts dem automatiskt. Andra eventuella prisplaner upphör vid överlåtelse. Du som tillträdande kund kan beställa ny prisplan efter överlåtelsen.

Följande prisplaner överlåts automatiskt

  • Dygnet runt
  • Kväll & Helg
  • Till Utland
  • Till Mobil
  • Mini
  • Plus
  • Prisplan Låg
  • Prisplan Mellan
  • Prisplan Hög
  • Prisplan Flexi

För information om prisplanerna, se prislista för varje respektive tjänst du vill överlåta.

Prisplaner. Vissa prisplaner följer med vid överlåtelse

Betaltjänst Telia 900

Om du vill överlåta Betaltjänst Telia 900, kontakta vår kundtjänst på 020-900944 eller via e-post på telia900-kundtjanst@teliacompany.com

Nummertjänster

Du kan överlåta nummertjänster som 020- och 077-nummer. Eventuella tilläggstjänster som finns på abonnemanget följer med i överlåtelsen.

*

Direktval

Direktval kan överlåtas med befintlig växelanslutning eller överföras till befintlig anslutning på tillträdande kund. Endast hel serie kan överlåtas.

*

Ange en eller flera direkvalsserier som 1xxx1 – 1xxx9, 2xxx1-2xxx9 osv.

Tillval för tillträdande kund

*

Endast överlåtelse av direktvalserie - till befintlig anslutning. Om direktvalserien ska kopplas till en befintlig anslutning hos tillträdande kund, ange vilket telefonnummer som den anslutningen har.

Överlåt Centrex Växel

Om du har växeltjänsten Telia Centrex kopplad till flera mobilaabonnemang och vill överlåta den till en ny ägare, kan du för varje abonnemang välja att:

  • överlåta mobilabonnemanget med Centrex-funktion
  • överlåta mobilabonnemanget utan Centrex-funktion
  • behålla mobilabonnemanget

Du måste göra dessa val för varje enskilt mobilabonnemang. Vill du ta bort den nuvarande kopplingen mellan ett abonnemang och dess ankytningsnummer i Centrex-växeln lämnar du en upplysning till oss om det. Annars kommer samtal till denna anknytning fortsatt att vidarekopplas till abonnemanget även efter överlåtelsen.

Överlåt endast mobilabonnemang som ingår i din Centrex-växel

Om du ska överlåta ett mobilabonnemang, till exempel till en anställd, som är kopplat till din Centrex-växel behöver du beställa en överlåtelse för mobilabonnemanget. Det gör du genom att välja "Överlåt endast mobilabonnemang..." här nedan.

Glöm inte att tala om vad vi ska göra med kopplingen till anknytningsnumret i Centrex-växeln, annars kommer samtal till anknytningsnumret vidarekopplas till mobilen även efter överlåtelsen.

Centrex

Överlåtelse av Centrex växel

*

 

Om Centrexväxeln som ska överlåtas inte innehåller mobilnummer, utan enbart fasta anknytningar, kan du gå direkt till "fyll i kunduppgifter".  Om mobiler finns kopplade, kryssa i nedan.

Eventuella Ram-/Företags-avtal

Om du har mobila nummer i anläggningen som ska överlåtas, börja med att ange dessa genom att kryssa i det valet och fyll därefter i information om varje abonnemang.

Har du även mobilabonnemang som ej ska överlåtas mm, så kryssa därefter i den rutan, och ange därefter information om de abonnemangen.

Infotext för mobila nummer

Hejsan svejsan!

Mobila nummer som ska överlåtas
*
(Fastnumret som mobilnumret styrs från) *
Mobila nummer som ej ska överlåtas
*
(Fastnumret som mobilnumret styrs från) *

Telia Centrex Flexibel

Endast externt och internt nummer programmeras i Telia Centrex och kan styras till vilken mobiltelefon, fast telefon eller växelanknytning som helst i Sverige. Vid utgående samtal presenteras det nummer som tillhör den använda telefonen.

Åtgärd för fast nummer

Mobila nummer ska överlåtas utan Centrextjänst
*
(Fastnumret som mobilnumret styrs från) *

Telia Centrex Flexibel

Endast externt och internt nummer programmeras i Telia Centrex och kan styras till vilken mobiltelefon, fast telefon eller växelanknytning som helst i Sverige. Vid utgående samtal presenteras det nummer som tillhör den använda telefonen.

Åtgärd för fast nummer

Överlåtelse av endast mobilabonnemang i Centrex växel

Fyll i detta formulär om överlåtelsen gäller endast angivna mobila abonnemang som ingår i Centrexväxeln med nummer:

*

 

Nedan följer information om mobila abonnemang som ska överlåtas. Det innebär att tjänsten Centrex Mobil kommer avbeställas på dessa mobila nummer. Ange vilka fasta nummer som styrs mot varje mobilt nummer samt vad som ska hända med det fasta numret.

Mobila nummer ska överlåtas utan Centrextjänst
*
*

Telia Centrex Flexibel

Endast externt och internt nummer programmeras i Telia Centrex och kan styras till vilken mobiltelefon, fast telefon eller växelanknytning som helst i Sverige. Vid utgående samtal presenteras det nummer som tillhör den använda telefonen.

Åtgärd för fast nummer

Viktig information vid överlåtelse av Bredband

Om du har ett telefonabonnemang kopplat till Telia Bredband flyttas även telefonabonnemanget över till det andra företaget i samband med överlåtelsen.

  • För Telia Bredband Plus samt Telia Bredband Pro (Telia ProLane) måste du ha Telia som operatör för aktuellt telefonabonnemang (förval).
  • Har du tilläggstjänsten Smart Företag överlåts den tillsammans med ditt bredbandsabonnemang.

Vad händer med min e-post?

Om du väljer att överlåta din e-post, följer såväl e-postadresser som e-postlådor (inkl. sparad e-post) med. De adresser som inte ska övertas måste tas bort innan överlåtelsen sker.

Om du väljer att inte överlåta din e-postlåda kommer dina e-postadresser att avslutas automatiskt, annars följer de med vid överlåtelsen. Har du e-post som du behöver spara gör du det omgående. När överlåtelsen är genomförd finns inte e-postadresserna och dess innehåll kvar.

Tillträdande kund kan välja egna e-postadresser genom att kontakta 90 400 (gäller endast Enterprise).

Domännamn

Se separat blankett.

Bredband och Datakommunikation

Ange numret på abonnemanget eller förbindelsen (t.ex. INT-/TSF-/FNT-/DNI-/TIC-/FB/DPK-xxxxxx). Du hittar numret på fakturan.

*

Tillval

Om du väljer att inte överlåta din e-postlåda kommer dina e-postadresser att avslutas automatiskt, annars följer de med vid överlåtelsen.

Ange IP-adresser som ska överlåtas:

*

Publika IP-adresser

För att behålla befintliga publika/globala IP-adresser måste en ip-ansökan göras om överlåtelse på telia.se/ipansokan.

Fyll i nya kontaktuppgifter för IP-adresserna samt ange vilka IP-adresser (som ska överlåtas) under avsnittet "Kompletterande information".

Nyttjandet av de befintliga IPv4-adresserna ska dessutom redovisas under "Beskrivning av planerat IPv4-nät". (Gäller ej IPv6-adresser).

Vi behöver få in denna i samband med din överlåtelse för att Telia ska kunna garantera fortsatt full funktion på tjänsten.

Det gör du genom att ange det referensnummer du får på angiven plats i formuläret.

En ny IP-ansökan måste göras av tillträdande kund för att kunna överta befintliga IP-adresser. Ansökan måste göras på telia.se/ipansokan

Ange referensnummer från IP-ansökan här:

*

IP-ansökan måste inkomma till Telia i samband med överlåtelsen. I annat fall kan de tilldelade IP-adresserna (publika/globala) komma att återtas och Telia kan då inte garantera fortsatt full funktion på tjänsten.

Viktig information

Telia Kontor är en paketerad affärslösning för telefoni, bredband och ev. tilläggstjänster. För att enbart överlåta vissa delar av paketet måste du först kontakta kundtjänst hos Telia 90 400 för att bryta ut de olika tjänsterna i din affärslösning. Därefter kan du överlåta dem var och en för sig.

Vad händer med min e-post?

Om inte ”Önskar inte överlåta e-post” kryssas i kommer e-postadresser att överlåtas till tillträdande kund (även sparat innehåll). Om endast enstaka e-postadresser önskas överlåtas måste de adresser som inte ska överlåtas sägas upp innan överlåtelsen genomförs.

Om inte ”Önskar inte överlåta e-post” kryssas i kommer alla e-postadresser att avslutas. Innehållet kommer att försvinna, därför är det viktigt att du omgående sparar innehåll du inte vill förlora.

Efter överlåtelsen kan tillträdande kund beställa nya e-postadresser via www.telia.se/epostforetag (gäller endast Enterprise).

Överlåtelse av Domän

Se separat blankett här.

Telia Kontor

*

Tillval för tillträdande kund

  • Hemligt nummer: Vi lämnar endast ut dina uppgifter till alarmeringscentraler (t.ex.SOS Alarm) för att de ska kunna hantera larm från ditt telefonnummer. Inga uppgifter kommer att lämnas till nummerupplysningsföretag eller publiceras i telefonkataloger och numret kommer inte att visas vid nummerpresentation.
  • Synligt nummer: Telefonnumret visas vid nummerpresentation. Vi lagrar telefonnummer, namn, installationsadress och övriga uppgifter som du lämnar till oss. Uppgifterna lämnar vi vidare till nummerupplysningsföretag som ansvarar för publicering av uppgifterna.

Inställningar för hemligt/synligt nummer följer med vid överlåtelse

Om du som frånträdande kund har någon av våra enkla prisplaner (se nedan) överlåts dem automatiskt. Andra eventuella prisplaner upphör vid överlåtelse.

Följande prisplaner överlåts automatiskt

  • Dygnet runt
  • Kväll & Helg
  • Mini
  • Plus
  • Prisplan Låg
  • Prisplan Mellan
  • Prisplan Hög
  • Prisplan Flexi
  • Till Utland
  • Till Mobil

Prisplaner. Vissa prisplaner följer med vid överlåtelse

E-post

I ditt abonnemang ingår en eposttjänst som du kan välja om du vill överlåta eller inte.

Om du väljer att inte överlåta din e-postlåda kommer dina e-postadresser att avslutas automatiskt, annars följer de med vid överlåtelsen.

Office 365

Office 365 kan i vissa fall överlåtas. För detta krävs en förutsättningskontroll som vi gör tillsammans med dig. Kontakta vår support för molntjänster på 0771-32 99 99 så hjälper vi dig.

Öppettider: 08.00 -16.30.

Obs! Du kommer att debiteras för en eventuell överlåtelse enligt Konsultationstaxa: 880 kr/tim.

Domäner

Vill du överlåta en domän, måste du göra det på en separat blankett.

Följande tjänster kan inte överlåtas: Telia Telemöte, Telia Webbmöte, Telia Reflex samt säkerhetstjänster som Teliia Säkerhetspaket Företag (tidigare Desktop Secutity). För information om övriga tjänster, kontakta vår kundtjänst på 90 400.

Övriga tjänster

Ange vilken tjänst du vill överlåta och vilket abonnemangsnummer tjänsten har. Du hittar numret på fakturan.

*

Viktig information

Telias erbjudanden för privatpersoner kan inte överlåtas till en företagskund utan att erbjudandet förändras. Våra abonnemang och tjänster skiljer sig åt mellan de olika kundgrupperna.

I samband med bytet upphör befintligt erbjudande att gälla och ev. kvarvarande bindningstid annulleras. Företagskunden som övertar abonnemanget får då ett nytt erbjudande som närmast motsvarar det befintliga privatavtalet. Abonnemangen kommer att ligga kvar på befintlig adress efter överlåtelse.

Om frånträdande kund har avbetalningar/förhöjd månadsavgift, måste kund kontakta 90200 för att begära slutfaktura. När fakturan är betald kan överlåtelsen genomföras.

Telia Digital-tv erbjuds inte till företag dvs byte till företagskund och kommer annuleras innan överlåtelsen genomförs.

Tilläggstjänster kan inte överlåtas till företagsabonnemang. Spotify Premium nedgraderas till Spotify Free, Play +, Readly och F-Secure Safe annulleras.

Vid överlåtelse från privatabonnemang till företagsabonnemang kan en avgift förekomma. Se prislista.

E-postadresser kan inte överlåtas från privat- till företagsabonnemang och kommer annulleras innan överlåtelsen. All sparad information försvinner.

Nedan listas de tjänster du kan byta

Ange vilken eller vilka abonnemang eller tjänster du vill överlåta till annan ägare.
Du väljer en tjänst i taget, och fyller i information om vilket abonnemang det är och fyller i eventuella alternativ.
När du är klar med en tjänst, kan du välja och lägga till fler tjänster som du vill överlåta.

En tjänst har lagts till nedan

Information om byte av fast telefoni från privatkund till företagskund

Vid ett byte av fast telefoni från en privatperson till ett företag tecknas ett nytt avtal med Telia där priser och villkor skiljer sig från det ursprungliga avtalet.

Befintligt prisavtal och tilläggstjänster (Telia Kod, Röstbrevlåda, Nummerpresentation, Telesvar, Telia Spärr, Förval) kommer att annulleras i samband med överlåtelsen.

Du som tillträdande kund kan beställa ytterligare eller förändra befintliga tjänster när överlåtelsen är genomförd. Längre ner i formuläret kan du välja mellan att bli uppringd av oss, besöka en av våra butiker eller kontakta oss på 90400.

Vid överlåtelse från privatabonnemang till företagsabonnemang kan en avgift förekomma. Se prislista.

Fast Telefoni

Vid byte av telefoniabonnemang följer telefonnumret med i bytet.

*
Du hittar numret på fakturan.

Viktigt att veta om Bredbandstelefoni

Tyvärr är det inte tekniskt möjligt att byta mellan ett privat och ett företagsabonnemang för Bredbandstelefoni utan avbrott. Vid ett sådant byte får du ett avbrott på 3-7 dagar.

Om du idag har Bredbandstelefoni via Telefoniadapter behåller du den och får en motsvarande tjänst.

Om du har Bredbandstelefoni via Telia Smart fortsätter du så och får per automatik en ny trådlös router.

Har du idag bredbandstelefoni kopplat till ditt bredband, kommer detta inkluderas i bytet.

Synligt eller hemligt

dummytext synlig eller ej

Hemligt eller synligt nummer hos namn- och nummerupplysningsföretag

Tillval för tillträdande kund

Byte av bredband för privatperson till bredband för företagskund

Vid byte av bredbandsabonnemang kommer det att bytas till ett bredbandsabonnemang för företagskunder. Bredbandshastigheterna skiljer sig mellan privatabonnemang och företagsabonnemang, hastigheten kommer att förändras till den som mest motsvarar det befintliga abonnemanget. Privata tilläggstjänster som e-post och F-Secure Safe kan inte bytas.

Bra att veta

  •  E-postadresser kommer att avslutas i samband med överlåtelsen. Om du inte vill förlora innehållet ber vi dig spara och flytta all innehåll. Efter överlåtelsen kan du beställa nya e-postadresser genom att ringa oss på 90400 eller klicka här.
  • Har du Telia Smart (trådlös router) behöver routern returneras till oss. Det gör du med hjälp av det returpaket du får med posten från Telia. Företaget som övertar abonnemanget kan beställa motsvarande (Smart Företag), om så önskas.
  • F-secure safe kommer att avslutas i samband med överlåtelsen. Önskar tillträdande en motsvarande tjänst kan detta beställas genom att ringa oss på 90400.

 

 

Bredband

* Ange numret på abonnemanget (B000xxxxxxx). Du hittar numret på fakturan.

Inkludera i bytet


Har du idag bredbandstelefoni kopplat till ditt bredband, kommer detta inkluderas i bytet. Du kommer per automatik få en ny trådlös router. Se info och pris.

I samband med byte av bredbandstelefoni, kommer det bli ett avbrott på telefonin i 1 till 7 arbetsdagar.

Telia Digital-tv erbjuds inte till företag, dvs byte till företagskund, och kommer annuleras innan överlåtelsen genomförs.

Viktig information

Telias företagserbjudanden kan inte överlåtas som de är till en privatperson. Vid en överlåtelse sker därför samtidigt ett byte av erbjudande. Finns bindningstid kvar på det ursprungliga erbjudandet annulleras den.

Abonnemangen kommer att ligga kvar på befintlig adress efter överlåtelse.

Växelanslutningar och vissa datatjänster (FNT, TIC) kan inte överlåtas som privatabonnemang.

Paketering, Telia Kontor (OFF) eller Telia Smart (TSF), kommer att annulleras innan överlåtelsen genomförs.

Nedan listas de tjänster du kan byta

En tjänst har lagts till nedan

Fast Telefoni

*
Val av prisavtal är obligatoriskt *

Viktigt att veta om Bredbandstelefoni

Tyvärr är det inte tekniskt möjligt att byta mellan ett privat och ett företagsabonnemang för Bredbandstelefoni utan avbrott. Vid ett sådant byte får du ett avbrott på 3-7 dagar.

Om du idag har Bredbandstelefoni via Telefoniadapter behåller du den och får en motsvarande tjänst.

Om du har Bredbandstelefoni via Telia Smart fortsätter du så och får per automatik en ny trådlös router.

Har du idag bredbandstelefoni kopplat till ditt bredband, kommer detta inkluderas i bytet.

  • Hemligt nummer: Vi lämnar endast ut dina uppgifter till alarmeringscentraler (t.ex.SOS Alarm) för att de ska kunna hantera larm från ditt telefonnummer. Inga uppgifter kommer att lämnas till nummerupplysningsföretag eller publiceras i telefonkataloger och numret kommer inte att visas vid nummerpresentation.
  • Synligt nummer: Telefonnumret visas vid nummerpresentation. Vi lagrar telefonnummer, namn, installationsadress och övriga uppgifter som du lämnar till oss. Uppgifterna lämnar vi vidare till nummerupplysningsföretag som ansvarar för publicering av uppgifterna.

Synligt eller hemligt

Välj till om du vill ha fler tjänster

Bredband

Tilläggstjänster som e-post och Desktop Security kan inte överlåtas.

Bra att veta:

  • E-postadresser kommer att avslutas i samband med överlåtelsen. Om du inte vill förlora innehållet ber vi dig spara och flytta allt innehåll. Efter överlåtelsen kan tillträdande kund beställa nya e-postadresser genom att ringa oss på 90200 eller gå in på telia.se/mitt-telia.
  • Har du Telia Smart (trådlös router) behöver routern returneras till oss. Det gör du med hjälp av det returpaket du får med posten från Telia. Tillträdande kund kommer att få en ny router på posten.
  • Om Telia Säkerhetspaket Företag finns på abonnemanget kommer tjänsten att avslutas. Tillträdande kund kan beställa motsvarande tjänst, F-secure safe, efter genomförd överlåtelse.

Bredband

*

Ange INT-nummer för ditt Bredbandsabonnemang. Dessa uppgifter hittar du på din faktura.

Frånträdande kund

Uppgifterna nedan tillhör ett dödsbo som jag representerar *
(Avliden kunds personuppgifter ska anges)


Abonnemangs/installationsadress:

Ny/Tillträdande kund

Har du inte något svenskt personnummer, behöver både du som överlåter abonnemanget och den person som övertar gå till en Telia-butik. Den sistnämnda legitimerar sig samt har med någon av följande handlingar: svenskt anställningsintyg/studieintyg, kopia av köpekontrakt eller lagfart/bostadsrättsbevis.

Frånträdande kund

Uppgifterna nedan tillhör ett dödsbo som jag representerar *
(Avliden kunds personuppgifter ska anges)


Abonnemangs/anläggningsadress

Kontaktperson i detta ärende

Ny/Tillträdande kund

Faktureringsadress

Telia debiterar en administrativ avgift på 25 kr för er pappersfaktura. Ni kan välja att få er faktura avgiftsfritt via e-post istället. Detta väljer ni genom att skriva in er e-postadress i detta fält. Notera att ni kan få detaljspecifikation endast via pappersfaktura, ej med e-postfaktura.

Kontaktperson i detta ärende

Frånträdande kund

Uppgifterna nedan tillhör ett dödsbo som jag representerar *
(Avliden kunds personuppgifter ska anges)


Abonnemangs/anläggningsadress

Kontaktperson i detta ärende

Ny/Tillträdande kund

Om du inte har svenskt personnummer, behöver du legitimera dig i en telia butik.

Fakturaadress om annan än abonnemangsadress

Frånträdande kund

Uppgifterna nedan tillhör ett dödsbo som jag representerar *
(Avliden kunds personuppgifter ska anges)


Abonnemangs/installationsadress

Ny/Tillträdande kund

Faktureringsadress

Telia debiterar en administrativ avgift på 25 kr för er pappersfaktura. Du kan välja att få er faktura avgiftsfritt via e-post istället. Detta väljer ni genom att skriva in er e-postadress i detta fält. Notera att ni kan få detaljspecifikation endast via pappersfaktura, ej med e-postfaktura.

Kontaktperson i detta ärende

Ange ett önskat datum för överlåtelse

Datumet bör anges på formen ÅÅÅÅ-MM-DD. Överlåtelse sker tidigast när detta avtal inkommit till Telia, om inte senare tidpunkt angivits.

Övriga upplysningar

Hur vill du helst att Telia kontaktar dig vid frågor i detta ärende?

Avtal och villkor

Överlåtelsen är giltig med underskrifter (behörig firmatecknare för företag) för både från- och tillträdande kund och efter Telias godkännande.

 

För att överlåtelsen/bytet ska vara giltig ska alla uppgifter vara ifyllda. Efter underskrift av firmatecknare måste du sända avtalet till oss med post. Adressen finns på utskriften.

 

Tänk på att du i utskriftsdialogen har möjligheten att spara som PDF. Du kan därmed skriva ut din PDF vid ett senare tillfälle.