Kan ej surfa - Samsung

  1. Kontrollera inställningarna för surf

    Gå till Inställningar, välj Trådlöst och nätverk och därefter Mobila nätverk. Tryck sedan på Åtkomstpunktsnamn. Tryck på Meny-knappen och välj Nytt APN. Fyll sedan i med nedanstående information:

    Namn: Telia online
    APN: online.telia.se
    Port: 8080 (Fungerar även med Port:80)
    MCC: 240
    MNC: 01
    Verifieringstyp/Autentiseringstyp: Ingen
    APN-typ: default

  2. Kolla täckningen

    Om du befinner dig i ett område med dålig eller ingen täckning kan mobilen inte hitta ett nätverk och du kan inte surfa. På vår täckningskarta kan du se täckningen där just du är.

  3. Aktivera mobildata

    Dra fingret nedåt på skärmen från mobilens översta kant. Tryck på ikonen för Mobildata. Är funktionen avstängd, aktivera den nu.

  4. Ställ in mobilen på att välja nätverk automatiskt

    Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte surfa.

    Gå till Inställningar (kugghjulet). Tryck på Fler nätverk och sedan på Mobila nätverk. Välj därefter Nätverksoperatörer och tryck på Välj automatiskt.

  5. Vill du surfa via wifi, kontrollera att funktionen är aktiverad

    Dra fingret nedåt på skärmen från mobilens övre kant. Tryck på Inställningar och därefter på wifi. Aktivera genom att trycka på indikatorn.

    När wifi är aktiverat visas en lista med tillgängliga nätverk. Tänk på att vissa wifi-nätverk kräver att du loggar in, innan du kan ansluta.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT