Kan ej skicka mms - Samsung
- Kontrollera inställningarna för mms
Välj Inställningar, Trådlöst och nätverk och därefter Mobila nätverk. Välj Åtkomstpunktsnamn, tryck på Meny-knappen. Under Nytt APN, skriv in följande uppgifter:
Namn: Telia MMS
APN: mms.telia.se
Användarnamn: mms
Lösenord: telia
MMSC: http://mmss/
MMS-proxy: 193.209.134.132
MMS-port: 8080 (Fungerar även med Port:80)
MCC: 240
MNC: 01
Verifieringstyp/Autentiseringstyp: PAP
APN-typ: mmsNär du ändrat inställningarna, glöm inte att trycka på Spara. I vissa Samsung-mobiler kan du behöva klicka Meny istället för att spara. Starta sedan om din mobil.
- Prova att skicka ett mms till ett annat nummer
Fungerar det ligger felet troligen hos mottagaren.
- Kontrollera att mobildata är aktiverat
Om du inte är uppkopplad till wifi måste mobildata vara aktiverat för att kunna skicka och ta emot mms.
För att aktivera, dra två fingrar nedåt på skärmen från mobilens översta kant. Tryck på Mobildata.
- Starta om din mobil
Fungerar det fortfarande inte rekommenderar vi att du gör en programuppdatering av mobilen.