Kan ej skicka mms - Samsung

  1. Kontrollera inställningarna för mms

    Välj Inställningar, Trådlöst och nätverk och därefter Mobila nätverk. Välj Åtkomstpunktsnamn, tryck på Meny-knappen. Under Nytt APN, skriv in följande uppgifter:

    Namn: Telia MMS
    APN: mms.telia.se
    Användarnamn: mms
    Lösenord: telia
    MMSC: http://mmss/
    MMS-proxy: 193.209.134.132
    MMS-port: 8080 (Fungerar även med Port:80)
    MCC: 240
    MNC: 01
    Verifieringstyp/Autentiseringstyp: PAP
    APN-typ: mms

    När du ändrat inställningarna, glöm inte att trycka på Spara. I vissa Samsung-mobiler kan du behöva klicka Meny istället för att spara. Starta sedan om din mobil.

  2. Prova att skicka ett mms till ett annat nummer

    Fungerar det ligger felet troligen hos mottagaren.

  3. Kontrollera att mobildata är aktiverat

    Om du inte är uppkopplad till wifi måste mobildata vara aktiverat för att kunna skicka och ta emot mms.

    För att aktivera, dra två fingrar nedåt på skärmen från mobilens översta kant. Tryck på Mobildata.

  4. Starta om din mobil

    Fungerar det fortfarande inte rekommenderar vi att du gör en programuppdatering av mobilen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT