Kan ej ringa samtal - Samsung

  1. Starta om mobilen

    Börja med att starta om mobilen och testa igen att ringa ett samtal. 
    Obs! Tänk på att du måste slå in din pinkod vid omstart.

  2. Välj vilken nätverkstyp mobilen ska använda

    Gå till Inställningar. Under Nätverksanslutningar, välj Fler nätverk. Tryck på Mobila nätverk och sedan Nätläge. Tryck på LTE/WCDMA/GSM(anslut automatiskt).

    Mobilen kommer då automatiskt att byta mellan de tre nätverkstyperna beroende på om det finns 4G-täckning där du befinner dig.

  3. Har du kontantkort, kontrollera ditt saldo

    Slå *120# från din mobil för att visa saldo. Behöver du ladda ditt kontantkort kan du göra det här.

  4. Prova ett annat nummer

    Går det att ringa ett annat nummer ligger felet troligtvis hos mottagaren.

  5. Val av nätverk

    Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte ringa samtal.

    Gå till Inställningar (kugghjulet). Under Nätverksanslutningar, tryck på Fler nätverk och välj sedan Mobila nätverk. Tryck på Nätverksoperatörer och sedan på Välj automatiskt.

    Din mobil kommer nu att välja nätverk automatiskt.

SÖK SUPPORT