Kan ej ringa samtal - Nokia
- Starta om mobilen
Börja med att starta om mobilen och testa igen att ringa ett samtal.
Obs! Tänk på att du måste slå in din pinkod vid omstart. - Välj vilken nätverkstyp mobilen ska använda
Öppna huvudmenyn genom att trycka på pil mot höger. Tryck på Inställningar och sedan på Mobilnät. Tryck nu på fältet under Högsta anslutninshastighet och välj 3G.
Mobilen kommer nu automatiskt att byta mellan 3G och 2G.
- Har du kontantkort, kontrollera ditt saldo
Slå *120# från din mobil för att visa saldo. Behöver du ladda ditt kontantkort kan du göra det här.
- Prova ett annat nummer
Går det att ringa ett annat nummer ligger felet troligtvis hos mottagaren.
- Kontrollera dina fakturor
Ditt nummer kan ha stängts på grund av en obetald faktura. Du får då ett meddelande när du försöker att ringa ett samtal. Vänligen kontakta oss.
- Låt mobilen välja ett nätverk automatiskt
Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte ringa samtal.
Öppna huvudmenyn genom att trycka på pil mot höger. Tryck sedan på Inställningar och Mobilnät. Tryck därefter på fältet under Val av nätverk och välj sedan Automatiskt.
- Kontrollera att flygläge inte är aktiverat
Om flygläge är aktiverat kan du inte ringa eller ta emot samtal.
Öppna huvudmenyn genom att trycka på pil mot höger. Klicka på Inställningar och sedan på Flygplansläge. Tryck på indikatorn bredvid status för att inaktivera flygplansläge.