Kan ej ringa samtal - LG
- Starta om mobilen
Börja med att starta om mobilen och testa igen att ringa ett samtal.
Obs! Tänk på att du måste slå in din pinkod vid omstart. - Välj vilken nätverkstyp mobilen ska använda
Dra fingret nedåt på skärmen från mobilens översta kant. Tryck på ikonen för inställningar och därefter på Mer... Tryck sedan på Mobilnät och Nätverksläge. Välj GSM/WCDMA auto.
Mobilen kommer då automatiskt att byta mellan de tre olika nätverkstyperna beroende på om det finns 3G- eller 4G-täckning där du befinner dig.
- Har du kontantkort, kontrollera ditt saldo
Slå *120# från din mobil för att visa saldo. Behöver du ladda ditt kontantkort kan du göra det här.
- Prova ett annat nummer
Går det att ringa ett annat nummer ligger felet troligtvis hos mottagaren.
- Kontrollera dina fakturor
Ditt nummer kan ha stängts på grund av en obetald faktura. Du får då ett meddelande när du försöker att ringa ett samtal. Vänligen kontakta oss.
- Låt mobilen välja ett nätverk automatiskt
Om du har aktiverat manuellt val av nätverk och är utom räckvidd för det valda nätverket, kan du inte ringa samtal.
Dra fingrarna nedåt på skärmen från mobilens översta kant. Tryck på ikonen för inställningar och klicka sedan på Mer... Tryck på Mobilnät och sedan på Nätverksoperatörer. Tryck slutligen på Välj automatiskt.
Din mobil kommer nu att välja ett nätverk automatiskt.
- Kontrollera att flygläge inte är aktiverat
Om flygläge är aktiverat kan du inte ringa eller ta emot samtal.
Håll inne Start/Stäng av-knappen en liten stund. Knappen finns på sidan av din mobil. Tryck på Flygplansläge är PÅ eller Flygplansläge är AV. Beroende på den nuvarande inställningen aktiveras eller inaktiveras flygläget.