FLYTTA UT, FLYTTA IHOP, FLYTTA TILL STÖRRE?

Ett första eget hem betyder att är dags att skaffa bredband, tv och telefoni. När familjen eller hemmet växer kan bredbandet behöva en skjuts eller tv-paketet fler kanaler.

Här hittar du bredband, tv och telefoni för alla behov.

Erbjudande

FRÅGOR OCH SVAR

Vad kostar det att flytta mina tjänster?

Gör du en flyttanmälan här på telia.se bjuder vi på avgiften. Annars är flyttavgiften 550 kronor.

Vad gäller för flytt av bredband, tv och bredbandstelefoni?

Det tar omkring 10 arbetsdagar att flytta dina tjänster till din nya adress - förutsatt att vi kan leverera dem på din nya adress.

Vad händer om mina tjänster inte kan levereras på min nya adress?

Vi hjälper dig personligen. Om du flyttar till en adress där vi inte kan leverera tv, bredband eller telefoni och du har bindningstid kvar, fakturerar vi vanligtvis den sammanlagda summan för återstående bindningstid i en slutfaktura. Du kan också välja att överlåta tjänster till den nye hyresgästen/ägaren som då övertar ditt avtal inklusive bindningstid.

Vad gäller för flytt av fast telefoni?

Det tar omkring 1-5 arbetsdagar att flytta fast telefoni beroende på vad den som bodde där innan hade för tjänster. Vill du beställa flytt av ditt fasta telefoni-abonnemang direkt på vår hemsida kan du göra det här. Annars fyller du i flytt-formuläret ovan så ringer vi upp och hjälper dig!

Hur flyttar jag mina mobila tjänster?

Dina mobila tjänster behöver inte flyttas utan fungerar så länge det finns täckning på din nya adress. Om du använder din folkbokförda adress som fakturaadress så kommer fakturaadressen för dina abonnemang ändras automatiskt i samband med folkbokföringen. Vill du ändra fakturaadress utan att du ändrar folkbokföring så kan du göra det på Mitt Telia.