SUPPORT E-POST

Här hjälper vi dig komma igång med din e-post från Telia.

VAD VILL DU HA HJÄLP MED?

SKAPA E-POST PÅ MITT TELIA

Du kan skapa upp till fem @telia.com-adresser för varje abonnemang du har. Du gör det enkelt direkt på Mitt Telia.

Skapa e-postadress

Letar du efter något annat?

Jag har glömt mitt lösenord

 Mitt Telia kan du skapa ett nytt lösenord. Du har sen möjlighet att ändra på lösenordet till något mer personligt under fliken Inställningar i Telia Webmail.

Jag vill ha min e-post i mobilen/surfplattan

Om du vill ställa in din e-post (från din telia.com-adress) i mobilen, datorn eller surfplattan behöver du följande uppgifter:

Inkommande server: mailin.telia.com
IMAP-port: 993 med SSL, 143 utan SSL
POP3-port: 995 med SSL, 110 utan SSL
Utgående smtp-server: mailout.telia.com
Smtp-port: 465 med SSL
Smtp-autentisering: På

Vi rekommenderar att du använder dig av IMAP så att du kan läsa din e-post på fler enheter och enkelt flytta din e-post till ett nytt abonnemang. 

Här hittar du guider för hur du gör inställningarna i dator eller mobil.

Vad är skillnaden på POP3 och IMAP?

IMAP innebär att originalet av din e-post sparas på e-postservern så att du bland annat kan läsa din e-post på fler enheter. Med POP3 sparas din e-post och dina kontakter lokalt på en enhet. Om du raderar något i ditt e-postprogram finns det alltså inte sparat på din Telia Webmail.

Vi rekommenderar alltid IMAP.

Kan jag komma åt min e-post på webben?

Ja, om du har en e-postadress hos oss kan du med Telia Webmail läsa och skriva e-post från vilken internetanslutning som helst. 

Jag letar efter serverinställningarna för min e-post

Inkommande server: mailin.telia.com
IMAP-port: 993 med SSL, 143 utan SSL
POP3-port: 995 med SSL, 110 utan SSL
Utgående smtp-server: mailout.telia.com
Smtp-port: 465 med SSL
Smtp-autentisering: På

Hur flyttar jag mejl och kontakter till en ny e-post?

Om du skaffar ett nytt abonnemang och en ny e-postadress kan du flytta med alla dina e-postmeddelanden och kontakter. I den här guiden kan du läsa hur man gör.

Hur får jag bort skräppost?

När du loggar in på Telia Webmail har du ett aktivt skräppostfilter som skickar tvivelaktiga mejl till mappen Skräppost. Bortsorterade mejl som är äldre än 21 dagar raderas automatiskt en gång i veckan.

Hantera filter för skräppost via Webmail

Logga in på Telia Webmail. Klicka på Inställningar i den övre menyn och därefter på E-post i den vänstra spalten. Under Filter kan du lägga till olika filtreringar för att få bort oönskad e-post. De ändringar du gör under filter på Webmail kommer även att påverka eventuella e-postprogram som du har kopplat din e-postadress till.

SÖK SUPPORT