Aktivera kollektiva tjänster
Här kan du som bor i en fastighet med ett gruppavtal aktivera de abonnemang som ingår i din hyra eller månadsavgift.
Aktivera1. Aktivera dina tjänster
Kollektiva tjänster betyder att dina tjänster ingår i din avgift eller hyra.
Vill du aktivera din bredbandstelefoni kontaktar du kundtjänst eller din närmaste Telia-butik.

2. Koppla in din utrustning
Du får din utrustning (tex router, tv-box) och instruktionsmanualer när du aktiverat dina tjänster. Hur utrustningen levereras till dig beror på vilket avtal du/fastighetsägaren har med Telia. I beställningsbekräftelsen framgår det om utrustningen skickas till dig. Saknas information om leveranssätt får du din utrustning av din fastighetsägare/hyresvärd.

Vanliga frågor
Vi har samlat bra info och vanliga frågor om bredband och tv för dig som bor i en fastighet med kollektiva tjänster. Till infon!

Smarta hemmet
För dig som bor i ett smart hem, läs mer om hur du kommer igång och underlättar din vardag här!

Fixa resten på Mitt Telia
Efter att du aktiverat dina tjänster kan du logga in på Mitt Telia för att enkelt köpa till högre hastighet, lägga till fler tv-kanaler, få koll på fakturor och hitta dina aktiveringskoder.

Välj adress
-
Gatunummer {{address.streetNumber}} Gatuadress {{address.streetName}} Uppgång {{address.entrance}} Våning {{address.floor}} Trappa {{address.stairwell}} Höger/Vänster {{address.leftRight}} Lägenhetsnummer {{address.apartmentNumber}} Bredband via Fiber Förhandsbeställ FiberKollektiva tjänster har nyligen aktiverats på denna address. Det kan ta en stund innan tjänsterna kommer igång.
Ditt tv-paket kommer att läggas på
Available broadband result header
{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'TEXT')}}
{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'BUTTON_TEXT')}}{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'TEXT')}}
{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'BUTTON_TEXT')}}{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'TEXT')}}
{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'BUTTON_TEXT')}}{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'TEXT')}}
{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'BUTTON_TEXT')}}{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'TEXT')}}
{{addressSearch.errorMessageTranslation(addressSearch.error,'BUTTON_TEXT')}}Available broadband result header
Available broadband result header
Available broadband result header
Available broadband result header
Available broadband result header
Available broadband result header
Available broadband result header
Ett tekniskt fel har uppstått. Försök om en stund igen eller kontakta vår kundtjänst, nummer 90 200.
Det finns inget kollektivt avtal för din adress
{{collective.address.streetName}} {{collective.address.streetNumber}}, {{collective.address.zipCode}} {{collective.address.city}}
Du har valt att aktivera tjänster på adress
{{collective.address.streetName}} {{collective.address.streetNumber}}, {{collective.address.zipCode}} {{collective.address.city}}
Du får tillgång till följande tjänster
Aktivera i förhand
Din bostad kommer snart ha fiber och du kan redan nu aktivera dina fibertjänster. Tjänsterna kommer igång så fort fiberanslutningen är på plats.