Telia försäkring

Telia försäkring
Med Telia Försäkring är du i trygga händer om olyckan är framme. Du får ersättning för mobilen, surplattan eller smartklockan utan åldersavdrag.
Premier och självrisker
Mobil | Självrisk | Månadskostnad |
---|---|---|
Mobil värd 0 - 2 499 kr | 100 kr | 69 kr |
Mobil värd 2 500 - 4 499 kr | 200 kr | 69 kr |
Mobil värd 4 500 - 6 499 kr | 300 kr | 99 kr |
Mobil värd 6 500 - 9 999 kr | 300 kr | 129 kr |
Mobil värd 10 000 - 14 999 kr | 300 kr | 129 kr |
Mobil värd 15 000 och uppåt | 300 kr | 169 kr |
Vår mobilförsäkring
Händelse | Telia Försäkring | Garanti | Reklamation | Hemförsäkring |
---|---|---|---|---|
Olyckshändelse | Ingår | Kan omfattas | ||
Blixtnedslag | Ingår | Ingår | ||
Fuktskador | Ingår | Kan omfattas | ||
Brandskador | Ingår | Kan omfattas | ||
Tappskador | Ingår | Kan omfattas | ||
Stöld | Ingår | Kan omfattas | ||
Stöld ur bil | Kan omfattas | Kan omfattas | ||
Förlust | Ingår | Kan omfattas | ||
Rån | Ingår | Ingår | ||
Otillåten användning | Ingår | Ingår | ||
Obehöriga samtal | Ingår | |||
Obehörigt surfande | Ingår | |||
Funktionsfel 1 år | Kan omfattas | Kan omfattas | ||
Funktionsfel 2 år | Kan omfattas |
Produktgaranti gäller 1-2 år. Reklamationsrätt gäller 3 år.
Har du missat att teckna försäkring?
Telia Försäkring gäller för dig som har eller skaffar ett abonnemang i samband med att du köper en ny mobil. Om du köpt din mobil via telia.se och missat att teckna en försäkring så är du välkommen in till någon av våra butiker senast 14 dagar efter ditt köp för att lägga till din mobilförsäkring.
Så gör du en skadeanmälan
Du anmäler enkelt stöld/skada/förlust på vår sida för skadeanmälningar och du behöver i de flesta fall inte vänta länge på ett besked om skadan ersätts av försäkringen eller inte. Inskickade eller utbytta mobiltelefoner hämtas ut i samma butik där de har lämnats in.
Så säger du upp försäkringen
Telia försäkring är en löpande månadsprenumeration som du när som helst enkelt kan säga upp. När du sagt upp din försäkring kan du inte teckna en igen på samma mobil. Efter att tjänsten har avslutats får du en bekräftelse via e-post eller sms.
Sms:a FÖRSÄKRING AV till 4466 (detta alternativ fungerar ej om du har fler försäkringar än en)
Avbeställa på Mitt Telia
Ringa till 90 200 (vardagar 08:00-17:00). Från utlandet: +46 771 99 02 00
Kontakta oss på chatt via Telia.se
Besöka en av våra butiker
Skicka e-post*
Skriva ett brev* till Telia Försäkring AB, 169 94 Solna
*) Uppsägning via e-post eller brev innebär längre hanteringstid så uppsägningar vid månadsskiften kan därför ta någon dag extra beroende på handläggningstid. Välj om möjligt annat alternativ för att avsluta försäkringen. OBS! Ange om du vill att försäkringen skall avslutas direkt eller vid nästa månadsskifte. Om denna info saknas avslutas den direkt. Har du flera försäkringar hos oss så behöver vi också info om vilken försäkring du vill säga upp, försäkringsnummer, IMEI-nummer eller mobilnummer.
Om du inte är nöjd
Är du inte nöjd med ett beslut, hanteringen av ditt ärende eller har ytterligare information som kan påverka vår bedömning kan du kontakta försäkringsförmedlaren WTW för att lämna en redogörelse och be om en omprövning av ärendet. Telefon: 08-463 89 50, e-post: teliaforsakring@wtwco.com.
Omprövning
Om du därefter fortsatt är oenig med vårt beslut eller hantering av ditt ärende, kan du vända dig till klagomålsansvarig på Telia Försäkring. Detta görs skriftligen via e-post till complaints-insurance@teliacompany.com. Uppge alltid ditt skadenummer eller ärendenummer. Din begäran om omprövning av ditt ärende behandlas av en kommitté som kommer att granska och ompröva ärendet.
Besked lämnas skriftligen via e-post två veckor efter att anmälan inkommit.
Ta ditt ärende vidare externt
a. Allmänna reklamationsnämnden (ARN); Privatpersoner kan vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få försäkringsfrågor prövade. ARNs prövningar är kostnadsfria och beslutet har formen av en rekommendation.
Detta görs via post: Box 174, 101 23 Stockholm. Telefon 08-508 860 00. Du kan läsa mer på www.arn.se . Observera gällande tidsfrister.
b. Konsumenternas Försäkringsbyrå; Privatpersoner kan få råd och information av Konsumenternas försäkringsbyrå. De gör ingen prövning av enskilda ärenden men ger kostnadsfritt råd och hjälp åt konsumenter i försäkringsfrågor. Läs mer på konsumenternas.se.
Adress: Box 24215, 104 51 Stockholm. Telefon: 0200 22 58 00, e-post via webbformulär på www.konsumenternas.se.
c. Allmän Domstol; Det finns även möjlighet att väcka talan i domstol. Se www.domstol.se. Observera gällande tidsfrister.
Mer information
Försäkringen administreras av försäkringsmäklaren Willis Towers Watson Sweden AB, som också administrerar skadeanmälningar på uppdrag av försäkringsgivaren.
Adress: Box 7273, 103 89 Stockholm, telefon: 08-463 89 50, e-post: teliaforsakring@willis.com. Försäkringsgivare är Telia Försäkring AB, 169 94 Solna, som står under tillsyn av svenska Finansinspektionen.
Försäkringen administreras av försäkringsmäklaren Willis Towers Watson Sweden AB, som också administrerar skadeanmälningar på uppdrag av försäkringsgivaren.
Adress: Box 7273, 103 89 Stockholm
Telefon: 08-463 89 50
E-post: teliaforsakring@willis.com.
Försäkringsgivare är Telia Försäkring AB, 169 94 Solna, som står under tillsyn av svenska Finansinspektionen.
Villkor - Telia Produktförsäkring
Integritetspolicy