Telia försäkring

69 kr/mån

Man i beige skjorta tittar i mobilen

Telia försäkring

Med Telia Försäkring är du i trygga händer om olyckan är framme. Du får ersättning för mobilen, surplattan eller smartklockan utan åldersavdrag.

Premier och självrisker

Mobil

Självrisk

Månadskostnad

Mobil värd 0 - 2 499 kr

100 kr

69 kr

Mobil värd 2 500 - 4 499 kr

200 kr

69 kr

Mobil värd 4 500 - 6 499 kr

300 kr

99 kr

Mobil värd 6 500 - 9 999 kr

300 kr

129 kr

Mobil värd 10 000 - 14 999 kr

300 kr

129 kr

Mobil värd 15 000 och uppåt

300 kr

169 kr

Vår mobilförsäkring

Händelse

Telia Försäkring

Garanti

Reklamation

Hemförsäkring

Olyckshändelse

Ingår

Kan omfattas

Blixtnedslag

Ingår

Ingår

Fuktskador

Ingår

Kan omfattas

Brandskador

Ingår

Kan omfattas

Tappskador

Ingår

Kan omfattas

Stöld

Ingår

Kan omfattas

Stöld ur bil

Kan omfattas

Kan omfattas

Förlust

Ingår

Kan omfattas

Rån

Ingår

Ingår

Otillåten användning

Ingår

Ingår

Obehöriga samtal

Ingår

Obehörigt surfande

Ingår

Funktionsfel 1 år

Kan omfattas

Kan omfattas

Funktionsfel 2 år

Kan omfattas

Produktgaranti gäller 1-2 år. Reklamationsrätt gäller 3 år.

Har du missat att teckna försäkring?

Telia Försäkring gäller för dig som har eller skaffar ett abonnemang i samband med att du köper en ny mobil. Om du köpt din mobil via telia.se och missat att teckna en försäkring så är du välkommen in till någon av våra butiker senast 14 dagar efter ditt köp för att lägga till din mobilförsäkring.

Så gör du en skadeanmälan

Du anmäler enkelt stöld/skada/förlust på vår sida för skadeanmälningar och du behöver i de flesta fall inte vänta länge på ett besked om skadan ersätts av försäkringen eller inte. Inskickade eller utbytta mobiltelefoner hämtas ut i samma butik där de har lämnats in.

Så säger du upp försäkringen

Telia försäkring är en löpande månadsprenumeration som du när som helst enkelt kan säga upp. När du sagt upp din försäkring kan du inte teckna en igen på samma mobil. Efter att tjänsten har avslutats får du en bekräftelse via e-post eller sms.

  • Sms:a FÖRSÄKRING AV till 4466 (detta alternativ fungerar ej om du har fler försäkringar än en)

  • Avbeställa på Mitt Telia

  • Ringa till 90 200 (vardagar 08:00-17:00). Från utlandet: +46 771 99 02 00

  • Kontakta oss på chatt via Telia.se

  • Besöka en av våra butiker

  • Skicka e-post*

  • Skriva ett brev* till Telia Försäkring AB, 169 94 Solna

*) Uppsägning via e-post eller brev innebär längre hanteringstid så uppsägningar vid månadsskiften kan därför ta någon dag extra beroende på handläggningstid. Välj om möjligt annat alternativ för att avsluta försäkringen. OBS! Ange om du vill att försäkringen skall avslutas direkt eller vid nästa månadsskifte. Om denna info saknas avslutas den direkt. Har du flera försäkringar hos oss så behöver vi också info om vilken försäkring du vill säga upp, försäkringsnummer, IMEI-nummer eller mobilnummer.

Om du inte är nöjd

Är du inte nöjd med ett beslut, hanteringen av ditt ärende eller har ytterligare information som kan påverka vår bedömning kan du kontakta försäkringsförmedlaren WTW för att lämna en redogörelse och be om en omprövning av ärendet. Telefon: 08-463 89 50, e-post: teliaforsakring@wtwco.com.

Omprövning

Om du därefter fortsatt är oenig med vårt beslut eller hantering av ditt ärende, kan du vända dig till klagomålsansvarig på Telia Försäkring. Detta görs skriftligen via e-post till complaints-insurance@teliacompany.com. Uppge alltid ditt skadenummer eller ärendenummer. Din begäran om omprövning av ditt ärende behandlas av en kommitté som kommer att granska och ompröva ärendet.
Besked lämnas skriftligen via e-post två veckor efter att anmälan inkommit.

Ta ditt ärende vidare externt

a. Allmänna reklamationsnämnden (ARN); Privatpersoner kan vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få försäkringsfrågor prövade. ARNs prövningar är kostnadsfria och beslutet har formen av en rekommendation.
Detta görs via post: Box 174, 101 23 Stockholm. Telefon 08-508 860 00. Du kan läsa mer på www.arn.se . Observera gällande tidsfrister.

b. Konsumenternas Försäkringsbyrå; Privatpersoner kan få råd och information av Konsumenternas försäkringsbyrå. De gör ingen prövning av enskilda ärenden men ger kostnadsfritt råd och hjälp åt konsumenter i försäkringsfrågor. Läs mer på konsumenternas.se.
Adress: Box 24215, 104 51 Stockholm. Telefon: 0200 22 58 00, e-post via webbformulär på www.konsumenternas.se.

c. Allmän Domstol; Det finns även möjlighet att väcka talan i domstol. Se www.domstol.se. Observera gällande tidsfrister.

Mer information

Försäkringen administreras av försäkringsmäklaren Willis Towers Watson Sweden AB, som också administrerar skadeanmälningar på uppdrag av försäkringsgivaren.
Adress: Box 7273, 103 89 Stockholm, telefon: 08-463 89 50, e-post: teliaforsakring@willis.com. Försäkringsgivare är Telia Försäkring AB, 169 94 Solna, som står under tillsyn av svenska Finansinspektionen.

Försäkringen administreras av försäkringsmäklaren Willis Towers Watson Sweden AB, som också administrerar skadeanmälningar på uppdrag av försäkringsgivaren.

  • Adress: Box 7273, 103 89 Stockholm

  • Telefon: 08-463 89 50

  • E-post: teliaforsakring@willis.com.

Försäkringsgivare är Telia Försäkring AB, 169 94 Solna, som står under tillsyn av svenska Finansinspektionen.
Villkor - Telia Produktförsäkring
Integritetspolicy

69 kr/mån