Anmäl ett försäkringsärende

Här kan du som har köpt en mobil hos oss och har Telia Försäkring, anmäla ett försäkringsärende. Tänk på att kontrollera att din garanti fortfarande gäller och att den täcker den typen av fel eller skada du vill anmäla.

Din försäkring täcker skador utöver de som täcks av garantin. Mer information om produkten, kostnader för självrisk och försäkringspremier.

Om din mobil är trasig gör du en skadeanmälan direkt. Om din mobiltelefon blivit stulen behöver du göra en polisanmälan. Spärra sedan ditt mobilabonnemang på Mitt Telia. Efter det kontaktar du oss via via telefon eller chatt för att stöldspärra mobilen (hårdvaran). Mobilen blir då obrukbar och ingen kan komma åt innehållet. Ha ditt diarienummer och den förlorade mobilens IMEI-nummer till hands.

Spärra abonnemang

  1. Logga in på Mitt Telia.
  2. Klicka på ditt mobilnummer och sedan på Lås upp - spärra - beställ simkort.
  3. Välj Spärra simkort och bekräfta att du vill spärra ditt simkort.

Gör en skadeanmälan

  1. Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis Towers Watson med ditt mobilnummer och ditt personnummer. 
  2. Klicka på Anmäl skada.
  3. Välj om det gäller stöld/förlust eller trasig telefon och fyll i de uppgifter som efterfrågas.
  4. Klicka på Nästa för att skicka in din anmälan.

Gäller det en stöld- eller förlustanmälan och du vill få din telefon hemskickad istället för att besöka en av våra butiker när försäkringsärendet är behandlat? Kontakta i så fall kundtjänst när du skapat en skadeanmälan så hjälper vi dig att ordna leveransen hem till dig. Kundtjänst når du som vanligt på telefon 90200 eller via chatt/e-post på telia.se/kontakt.

Se dina försäkringsuppgifter

Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis Towers Watson med ditt mobilnummer och ditt personnummer. Här kan du exempelvis se vilken månadspremie och självrisk du har för din försäkring.

SÖK SUPPORT