Anmäl ett försäkringsärende

Här kan du som har köpt en mobil hos oss och har Telia Försäkring, anmäla ett försäkringsärende. Tänk på att kontrollera att din garanti fortfarande gäller och att den täcker den typen av fel eller skada du vill anmäla.

Din försäkring täcker skador utöver de som täcks av garantin. Mer information om produkten, kostnader för självrisk och försäkringspremier.

Om din mobil är trasig gör du en skadeanmälan direkt. Om din mobil är stulen eller saknas behöver du först spärra ditt mobilabonnemang på Mitt Telia och därefter göra en polisanmälan. Detta krävs för att sedan göra en skadeanmälan hos Telia. 

Spärra abonnemang

  1. Logga in på Mitt Telia.
  2. Klicka på ditt mobilnummer och sedan på Spärra sim-kort.
  3. Markera Stänga sim-kort och bekräfta genom att klicka på Nästa

Gör en skadeanmälan

  1. Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis med ditt mobilnummer och ditt personnummer. 
  2. Klicka på Anmäl skada.
  3. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och klicka på Nästa för att skicka in din skadeanmälan.

Se dina försäkringsuppgifter

Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis med ditt mobilnummer och ditt personnnummer. Här kan du exempelvis se vilken månadspremie och självrisk du har för din försäkring. 

Förlorad eller stulen mobil?

Om din mobil har blivit stulen eller försvunnit kan du spärra den genom att Kontakta oss Glöm då inte att först göra en polisanmälan. Ha ditt diarienummer och den förlorade telefonens IMEI-nummer nära till hands när du kontaktar oss. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT