Spärra samtal för fast telefoni

Via Mitt Telia kan du själv skapa en lista med upp till 32 nummer som du vill få blockerade. Under perioder när du till exempel har mycket att göra, kan du i stället skapa en över de nummer som du vill ska släppas igenom. Även här kan upp till 32 nummer sparas.
Det går också att göra ett val där alla anonyma samtal blockeras. Tjänster som ingår i Telia Spärr In:
- Blockera anonyma samtal
- Blockera samtal från särskilda nummer
- Acceptera samtal från särskilda nummer Alla tre tjänster anpassas via MItt Telia.  Telia Spärr In fungerar endast för Telia Bredbandstelefoni.
 

Innan du börjar

För att få tillgång till tjänsterna Spärr in och/eller Spärr ut måste du först beställa tjänsten.

Om du bara vill spärra utlands-betalsamtal, nummerupplysning och inte specifika telefonnummer så har vi en kostnadsfri spärrtjänst för det ändamålet. Kontakta vår kundtjänst för att få veta mer.

  1. När du beställt Spärr in och/eller Spärr ut, logga in på Mitt Telia
  2. Klicka på Bredbandstelefoni för det telefonnummer det gäller.
  3. Under Tjänster, klicka på Tillvalstjänster.
  4. Välj därefter Spärr In eller Spärr Ut, beroende på vilken tjänst du vill koppla in eller administrera. 

Glömt pinkod

Om du har glömt eller vill ha en ny pin-kod för tjänsten kan du skapa en ny på Mitt Telia.

  1. Logga in på Mitt Telia.
  2. Under Mina Abonnemang klicka på ditt Telefonabonnemang.
  3. Gå till rubriken Tjänster och klicka på Tillvalstjänster.
  4. Välj Spärr in/Spärr ut och klicka sedan på Hantera Spärr in eller Hantera Spärr ut, beroende på vilken tjänst du vill administrera.
  5. Bläddra ner till Ange PIN-kod för att låsa upp vald spärr.
  6. Här kan du välja en ny fyrsiffrig kod.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT