Byt eller beställ nytt lösenord

Har du glömt ditt lösenord eller vill du ändra det till något mer personligt kan du göra det på Telia Webmail.

Fått ett nytt lösenord via Webmail

Om du har glömt ditt lösenord för e-postadressen kan du återställa det via Telia webbmail och en alternativ e-postadress.

  • Gå till Telia Webmail och klicka på Restore via email. 
  • Fyll i den alternativa epostadressen och verifiera koden som visas på sidan.
  • Klicka sedan på Send
  • Du kommer sedan få ett mail till din alternativa e-postadress och du kan börja använda din Telia e-postadress med det nya lösenordet.

Byt till valfritt lösenord

För att kunna byta till valfritt lösenord behöver du känna till ditt nuvarande lösenord. Har du glömt det så behöver du först följa stegen ovanför.

  1. Logga in på Telia Webmail med användaruppgifterna för din e-postadress.
  2. Klicka på Inställningar i den övre menyn och klicka sedan på Ändra lösenord i den vänstra spalten.
  3. Följ anvisningarna för att ange ett eget lösenord till din e-postadress. Om du använder ett e-postprogram (till exempel Microsoft Office eller Apple Mail), behöver du även gå in där och ändra till ditt nya lösenord.

Via MyBusiness

Är din e-postadress knuten till ett mobilabonnemang kan du administrera din e-post på MyBusiness.

  1. Gå in på det aktuella abonnemanget under Hantera.
  2. Välj Administrera e-postkonto under Inställningar. 

Inget inlogg till MyBusiness?

Är din e-postadress kopplad till en annan tjänst eller har du inte möjlighet att logga in på MyBusiness kan vår kundservice hjälpa dig med ett nytt lösenord.

I de fallen e-postadressen är kopplad till ett mobilabonneman kan du även skicka ett sms från abonnemanget som e-postadressen är knuten till med texten "maillösen din@epost.se" till 4466.

SÖK SUPPORT