Support för fast telefoni

Svar på vanliga frågor, hjälp med felsökning och guider för fast telefoni.

Vanliga frågor och svar

Finns det en driftstörning i mitt område?

I vår driftkarta för fasta tjänster kan du se oplanerade avbrott, störningar eller arbeten som kan påverka att du inte kan ringa eller ta emot samtal.
 

Hur felanmäler jag min fasta telefon online?

Med vår automatiska felsökare kan du både felsöka och felanmäla din fasta telefoni. Vi gör en check mot våra system och kommer med förslag på åtgärder som kan lösa problemet. Kan vi inte lösa problemet online görs en automatisk felanmälan till en tekniker utan att du behöver prata med någon i telefon.
 

Hur vidarekopplar jag min fasta telefon?

För att vidarekoppla anger du *21* följt av riktnummer och telefonnummer. Avsluta med # och tryck på symbolen för lur. För att ta bort vidarekopplingen skriver du #21# följt av riktnummer och telefonnummer. Avsluta med # och tryck på symbolen för lur. Exempel på vidarekoppling: *21*1234567890#. Tänk på att du betalar för samtalet mellan din telefon och det nummer du kopplar vidare till.
 

Hur får jag hemligt nummer?

För att dölja ditt nummer tillfälligt kan du ange #31# före numret du ska ringa. Exempel #31#1234567890. Vill du dölja ditt nummer permanent kan du själv göra det under ”Mina kataloguppgifter” på Mitt Telia. För att göra det synligt igen behöver du kontakta oss via brev eller legitimera dig i någon av våra butiker (gäller bara när du ändrat det på Mitt Telia)

Hur sätter jag en beloppsgräns för mitt abonnemang?

Du kan själv ställa in beloppsgräns för ditt fasta abonnemang på Mitt Telia. Vi kontaktar dig via sms eller e-post när du når 80% av din beloppsgräns.

Var kan jag se hur mycket jag betalar?

Du hittar dina fakturor på Mitt Telia. Där kan du se hur mycket du betalar varje månad för dina abonnemang.

Få hjälp direkt

Ange ditt hemtelefonnummer så gör vi en automatisk felsökning på ditt problem och kontrollerar ditt abonnemang och driftinformation.

{{ form.validationText }}

  • Problemlösning ett knapptryck bort
  • 9 av 10 får sina problem lösta
  • Får du inte hjälp kan du göra en felanmälan

SÖK SUPPORT