AVSLUTA ELLER FÖRÄNDRA
DITT ABONNEMANG ONLINE

Du har väl inte missat att du kan avsluta flera av dina tjänster på Mitt Telia? Anpassa dina abonnemang och tilläggstjänster efter dina behov genom att aktivera eller avsluta tjänsterna som det passar dig.

FRÅGOR OCH SVAR

Kan jag säga upp mina tjänster på något annat sätt?

Ja, du kan säga upp det vi kallar tilläggstjänster genom att sms:a
STOPP READLY
STOPP SPOTIFY
STOPP STORYTEL
STOPP SAFE
STOPP CMORE
STOPP FÖRSÄKRING
STOPP FRI SURF LYSSNA
till 4466

Behöver jag säga upp mina abonnemang om jag flyttar?

Gör det enkelt! Ta med dina abonnemang till din nya adress. Läs mer och gör din flyttanmälan online, så bjuder vi på flyttavgiften (värde 550 kr).

Vad händer med fakturan när jag sagt upp mitt abonnemang?

Har du sagt upp ditt abonnemang, avslutas det en månad från dagen du kontaktar oss alternativt när din bindningstid tagit slut. Då fakturan i vissa fall redan kan ha skapats innan din uppsägning går igenom, kan fakturan sträcka sig längre än datumet för uppsägning. Alla dina kostnader kommer att korrigeras automatiskt och du behöver inte kontakta oss. Betala de fakturor du fått hem så kommer allt justeras på sista fakturan. Läs mer om faktura efter uppsägning.

Hur tar jag reda på min uppsägnings- respektive bindningstid?

Logga in på Mitt Telia och gå in på abonnemanget du vill avsluta. Där kan du se din uppsägningstid och om du har någon bindningstid.

Hur gör jag om någon vill ta över mitt abonnemang?

Om någon annan ska ta över ditt abonnemang, kan du fylla i och skriva ut en överlåtelseblankett här.