Anmäl kabelskador

Om skadan påverkar dina egna tjänster

Du som är Teliakund felanmäler din egen telefoni- eller bredbandstjänst direkt till oss på Telia. Du kan enkelt anmäla felet här på telia.se via denna länk:

Felsök och felanmäl

(Om du är kund hos en annan operatör ska du naturligtvis vända dig till dem).

 

Om skadan INTE påverkar dina egna tjänster

Om du upptäcker en synlig skada i telenätet som inte påverkar dina egna tjänster, till exempel nedfallna träd över ledningar, lågt hängande ledningar, avgrävda kablar eller skadade stolpar/kopplingsskåp, så är vi tacksamma om du hör av dig till vår nätleverantör Skanova via länken nedan. På så sätt kan de åtgärda skadan snabbare och med din hjälp blir störningarna i telenätet färre.

Anmäl skadad kabel

Du kan också rapportera in skador till Skanova Nätcenter via mail eller telefon, eller med appen "Skanova skadeanmälan" som du gratis kan ladda ner till din iPhone eller Androidtelefon från iTunes App Store och Google Play.

Skanova nätcenter
Telefon: 020-50 50 00
Mail: natcenter@skanova.se

Jour utanför kontorstid (vid fara i trafiken eller risk för personskador)
Telefon: 020-50 50 02