
Erbjudanden för privatpersoner
Tjänster via fiber- och mobilnäten för dig som berörs när vi avvecklar det gamla telenätet och bygger ut vårt fiber- och mobilnät.

Vad är Framtidens Nät?
Telia satsar stort på att bygga ut fiber- och mobilnätet medan de delar av det gamla kopparnätet, som inte lever upp till dagens kapacitetsbehov, stängs ner. Du som är ansluten till dessa gamla delar av kopparnätet behöver därför beställa nya, moderna och framtidssäkra lösningar.
Moderna alternativ via mobilnätet

Bredband via mobilnätet
just nu 399 kr/mån i 12 mån
Wifi-router ZTE MF286D (värde 1 645 kr) ingår.
Bredband via mobilnätet Bas: 399 kr/mån i 12 mån. Ord. pris 409 kr/mån (upp till 10 Mbit/s)
Bredband via mobilnätet Plus: 399 kr/mån i 12 mån. Ord. pris 499 kr/mån (upp till 300 Mbit/s)
Fullständiga villkor

Hemtelefoni via mobilnätet
199 kr/mån
- Ring obegränsat till fasta och mobila nummer inom Sverige. Du får med telefonen Doro 7001H på köpet.
- 199 kr/mån inkl fria samtal till fast och mobil inom Sverige (Bindningstid 24 mån)
- Nummerpresentation och Mobilsvar ingår
Fullständiga villkor
Tv när du vill och var du vill
Med Telia Play kan du se på tv, film, serier och sport i datorn, mobilen eller surfplattan. Titta enligt tv-tablån eller streama när det passar dig.
Du aktiverar ditt Telia Play-konto genom att logga in på Mitt Telia. Där lägger du även till det tv-utbud du vill ha. Ta gärna en titt på filmen bredvid om hur enkelt du kommer igång med och använder Telia Play!
Genom att köpa till en Chromecast eller Apple-tv, så kan du se ditt tv-utbud på din vanliga tv.
För mer information eller beställning av våra mobila tjänster: ring 020-34 12 40, vardagar kl 08:00-16:30. Du kan också besöka din närmaste Telia-butik.
Vår informationssida om Framtidens när för både privatpersoner och företag hittar du här.
Har du kollat om du kan få fiber?

Läs mer på våra fiber-sajter
Installera fiber och få en riktigt snabb och stabil anslutning! Läs mer och se om du kan beställa på telia.se/fiber.
Frågor & svar
-
Vad är skillnaden mellan bredband via mobilnätet och vanligt mobilt bredband?
-
Kan jag behålla mitt gamla hemnummer om jag skaffar Hemtelefoni via mobilnätet?
-
Vad gäller angående datumet när telestationen i kopparnätet stängs?
-
Vad händer med mitt larm?
-
Kan jag fortsätta använda de fasta telefoner jag redan har?
-
Ringer jag samtal på samma sätt som tidigare med Hemtelefoni via mobilnätet?
-
Om jag skaffar Telia Hemtelefoni via mobilnätet - kan jag ringa om det blir strömavbrott?
-
Får jag bättre täckning på min vanliga mobiltelefon med den nya routern och ev utomhusantenn?
-
Vad händer om Telias mobiltäckning eller kapacitet är dålig där jag bor eller har min verksamhet?
-
När börjar ni ta betalt för den nya tjänsten?
-
Vart vänder jag mig för att få support eller göra en felanmälan?
Villkor: Erbjudandena ovan gäller privatpersoner vars fasta tjänster stängs ner och som tecknar alternativa tjänster via mobilnätet. 12 mån bindningstid, 1 mån uppsägningstid. Wifi-routern ZTE MF286D ingår. Debitering startar när du sätter i simkortet och börjar använda tjänsten – eller efter tre månader (92 dagar). Fakturaavgift tillkommer per pappersfaktura. Med Telia eFaktura slipper du fakturaavgiften.
Tjänsten Bredband via mobilnätet tillhandahålls via mobilnätet till en fast anslutningspunkt. Vilken bredbandshastighet du får beror på vilken tjänst du väljer. Hastighetsspannet vi anger är normal hastighet – men kan inte garantera vilken hastighet du får eftersom det beror på mobiltäckningen där du bor.
I Hemtelefoni via mobilnätet ingår samtal och öppningsavgift inom Sverige till fasta telefoner och mobiltelefoner. För utlandssamtal tillkommer en öppningsavgift per samtal och minutpris beroende på destination. För ytterligare information om samtalspriser se vår prislista.