Telia och Halebop har Sveriges nöjdaste mobilkunder - igen

Den årliga kundnöjdhetsundersökningen från Svenskt kvalitetsindex visar än en gång att Telia har Sveriges nöjdaste mobilkunder inom företagssegmentet. Bland privatkunderna är det Halebop som vinner titeln.

Telia är det enda telekombolaget vars nöjdhetsindex bland företagskunder ligger över branschgenomsnittet. SKI:s kundnöjdhetsmätning undersöker ett flertal aspekter, och företagskunderna ger Telia högt betyg när det gäller bland annat kundupplevelse, täckning, hastighet på mobildata och stabilitet.

 I snart två år har vårt samhälle präglats av helt nya förutsättningar, där täckning, digitala tjänster och en stabil uppkoppling har varit avgörande för att leva och verka på distans. Att våra kunder än en gång ger Telia och Halebop bäst betyg gör mig både glad och stolt, det är ett kvitto på att det arbetet vi lägger ner spelar roll. Men det innebär inte att vi kommer sakta ned, tvärtom så behöver vi göra mer och bli ännu bättre på flera områden, säger Anders Olsson, vd på Telia Sverige. 

Läs pressmeddelandet här.