Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband enligt Svenskt kvalitetsindex 2017

Rapporten visar att de fortsatta investeringarna i näten och att satsningen på personlig service har gett resultat.

Telia förbättrar imponerande sitt resultat jämfört med förra årets SKI mätning och upplevs som både enklare och mer tillgängliga för sina kunder. Sett över de senaste fem åren är Telia den operatör som haft den bästa utvecklingen i kundnöjdhet. Även nätkvaliteten på bredbandstjänsterna bidrar positivt till resultatet, där Telia är i en egen klass vad gäller hastighet, stabilitet och pålitlighet.
Resultatet visar att Telias satsning på personlig service för sina företagskunder med tjänsterna Personlig Rådgivare, som guidar kunderna till rätt lösning, och Personlig Tekniker, som ser till att tekniken fungerar, gett resultat. Telia har också fortsatt investera i de mobila och fasta näten med förbättrad kapacitet i 4G-nätet och fortsatt utbyggnad av fibernätet.
– Vi är fantastiskt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ger resultat. Även Telias nät är en starkt bidragande orsak med vinnande stabilitet och pålitlighet. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.

Läs mer om Personlig Tekniker
 
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se