Telia fortsätter att ha Sveriges nöjdaste företagskunder enligt Svenskt kvalitetsindex 2017
Rapporten från Svenskt kvalitetsindex om Sveriges mobiloperatörer visar att Telia även 2017 har landets nöjdaste företagskunder. Telia har satsat starkt på att bygga personliga relationer med sina företagskunder – en satsning som får högsta betyg.
Som första operatör lanserade Telia tjänsterna Personlig Tekniker och Personlig Rådgivare för sina företagskunder. Kunderna får hjälp med att se till att tekniken fungerar och att företagen kan fokusera sin tid och resurser på det de är bäst på – sin verksamhet. Företagen får även hjälp med att hitta rätt lösning, komma igång med nya tjänster och support online, via telefon och på plats vid teknikstrul. Telia har även breddat sin erbjudandeportfölj med exempelvis molnbaserade IT-tjänster via Telia Appmarket.
– Vi är otroligt glada och stolta över placeringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ligger helt rätt. Särskilt roligt är det ju dessutom att våra företagskunder ger oss fortsatt förtroende från förra året. Vi arbetar mycket med att stötta våra företagskunder i digitaliseringsarbetet och ta rollen som strategisk partner inom ICT-området, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.
SKI visar även att Telia är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning för både konsument- och företagskunder och bedöms även som mest pålitlig av alla operatörer.
Läs mer om Telias tjänst Personlig Tekniker
Läs mer om Telias företagstjänster
Svenskt kvalitetsindex senaste rapport om Sveriges Mobila operatörer 2017 visar att Telia har landets mest nöjda företagskunder. Telia har satsat starkt på att bygga personliga relationer med sina företagskunder – en satsning som får högsta betyg.
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se