Till dig som är tv-kund hos Telia

Kommentar från Henrik Lönnevi, chef för konsumentaffären på Telia
- Jag vill rikta ett stort tack till alla våra kunder för tålamodet. Det här var en situation som ingen av oss ville hamna i och vi är medvetna om att det här har påverkat många. Vi gör vårt yttersta för att du ska kunna ta del av marknadens vassaste tv-tjänst, därför är vi oerhört glada över att kunna berätta att vi nu har ett nytt mångårigt avtal på plats med Viaplay Group. Det innebär att du åter igen får tillgång till Viaplays fulla utbud av streamingtjänster, kanaler, filmer, serier och sport. På sikt kommer vårt utökade samarbete möjliggöra helt nya erbjudanden, fler attraktiva och exklusiva sportsändningar och mer underhållning till dig, allt samlat på ett och samma ställe. Vi ser också till så att du kan fortsätta titta på det tillfälliga innehållet ett tag till framöver, så är du mitt i en film eller serie så kan du se klart på allt i lugn och ro. Än en gång, stort tack!
Frågor & svar
-
Vad har ni kommit överens om?
-
Varför tog det så här lång tid att komma överens?
-
När får jag tillbaka kanalerna?
-
Behöver jag göra något själv för att få tillbaka kanalerna?
-
Hur får jag tillbaka Viaplays streamingtjänst?
-
Varför är det så lite innehåll i Playtjänsterna?
-
Vad händer med mitt tillfälliga innehåll?
-
Jag som har kabel-tv, hur länge får jag behålla mitt ersättningsinnehåll?
-
Vad har jag för tv-paket idag?
-
Jag har köpt All Sport från Telia & C More inkl Allsvenskan, vad gäller för mig om jag vill byta till ett paket med Viaplay?
-
Var vänder jag mig om jag har frågor?
Vad gäller för mig i det nya avtalet?
-
Jag har paket: Stor
-
Jag har paket: Lagom
-
Jag har paket: Bas
-
Jag har paket: All film & serier från C More, Viaplay & HBO Max
-
Jag har paket: Telia Film & serier
-
Jag har paket: All Sport (olika varianter)
-
Jag har paket: V series & film
-
Jag har paket: V sport golf
-
Mitt tv-paket saknas i listan