Gå direkt till textinnehållet
  • Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail

Meny

  • Mobilt
  • Mitt Telia
  • Bredband
  • Tv & Streaming
  • Support
  • Kontakt

    Logga ut

    Logga in

Navigering för Mitt Telia

    • Logga in
    • Abonnemang
    • Koder
    • Appen Mitt Telia
    • Startsida
    • Abonnemang
    • Koder
    • Fakturor
    • Mina fakturor
    • E-faktura & Autogiro
    • Fakturaadress
    • Ärenden
    • Mina beställningar
    • Mina felanmälningar
    • Mina meddelanden
    • Mina förmåner
    • Mitt konto
    • Kontaktuppgifter
    • Information från Telia
    • Uppgifter för återställning

Navigering för Tv & Streaming

    • Tv & Streaming
    • Baspaket
    • Premiumpaket
    • Alla Tv & Streamingpaket
    • Sportpaket
    • UEFA Champions League
    • Allsvenskan
    • La Liga
    • SHL
    • Premier League
    • Hockeyallsvenskan
    • NHL
    • Film & seriepaket
    • C More
    • HBO Max
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • Viaplay
    • Tillbehör
    • Tv-boxar
    • Appar & tjänster
    • Mobilt
    • Mitt Telia
      • Logga in
      • Abonnemang
      • Koder
      • Appen Mitt Telia
      • Startsida
      • Abonnemang
      • Koder
      • Fakturor
        • Mina fakturor
        • E-faktura & Autogiro
        • Fakturaadress
        • Till Fakturor
      • Ärenden
        • Mina beställningar
        • Mina felanmälningar
        • Mina meddelanden
        • Till ärenden
      • Mina förmåner
      • Mitt konto
        • Kontaktuppgifter
        • Information från Telia
        • Uppgifter för återställning
        • Till mitt konto
    • Bredband
    • Tv & Streaming
      • Tv & Streaming
        • Baspaket
        • Premiumpaket
        • Alla Tv & Streamingpaket
        • Tv & Streaming
      • Sportpaket
        • UEFA Champions League
        • Allsvenskan
        • La Liga
        • SHL
        • Premier League
        • Hockeyallsvenskan
        • NHL
        • Sportpaket
      • Film & seriepaket
        • C More
        • HBO Max
        • Netflix
        • SkyShowtime
        • Viaplay
        • Film & seriepaket
      • Tillbehör
        • Tv-boxar
        • Appar & tjänster
        • Tillbehör
    • Support
    • Kontakt

  • Privat Företag Fastighetsägare

  • Webmail

Alltid med Tv & Streaming från Telia

Brett tv-utbud – titta live i bästa kvalité
Köp nu och streama direkt med Telia Play som ingår i alla paket
Möjlighet att välja startdatum för ditt tv- och streamingpaket

Våra baspaket

Tv & Streaming-, sport-, film- & seriepaket

Till alla Tv & Streamingpaket

Bra att veta

Frågor och svar

  • Hur kan jag ta del av Britbox på Telia?

    Britbox erbjuder den största och mest omfattande samlingen av brittisk underhållning. Britbox är inkluderat  i Telias Tv & Streaming-paket Stor. Via C More ingår det även för Telias kunder med tv-paket där C More Standard eller högre ingår.

  • När får jag tillgång till mitt tv- och streamingpaket?

    Du har tillgång till ditt innehåll direkt via streamingappen Telia Play (som ingår i alla våra paket). Efter beställningen av ditt paket skickas en aktiveringslänk + kod till dig via mejl eller sms, så du kan komma i gång med Telia Play.

    Tv-boxen levereras till dig inom 3-5 arbetsdagar.

    Om du har beställt fiberinstallation med ett specifikt datum kan du bocka i alternativet Börja streama ditt innehåll direkt vid beställningen så kan även du komma igång direkt med att streama innehållet via Telia Play.

  • Behöver jag bredband/internetuppkoppling hos Telia för att skaffa ett tv- och streamingpaket?

    Du behöver vara befintlig kund hos oss för att ta del av våra erbjudanden inom Tv & Streaming. Du kan antingen ha mobil- eller bredbandsabonnemang hos oss av något slag.

    Har du till exempel bredband via en annan leverantör behöver du teckna ett mobilabonnemang hos oss för att skaffa ett tv- och streamingpaket.

    Bor du i ett stadsnät där Telia levererar tv kan du skaffa Tv & Streaming hos oss.

  • Behöver jag en tv-box för att titta på tv?

    Nej, du behöver inte en tv-box för att titta på tv, men för att få den allra bästa upplevelsen av ditt innehåll rekommenderar vi att du köper en tv-box tillsammans med ditt tv-paket. Med en box kan du se dina kanaler med högsta bildkvalitet och livesändningar utan fördröjning.

    Du kan dock se hela ditt innehåll utan tv-box via de streamingtjänster som ingår för ditt paket (olika streamingtjänster ingår i olika paket). Vår egen streamingtjänst Telia Play ingår i alla våra tv- och streamingpaket.

  • Måste jag köpa en tv-box om jag redan har en?

    Nej, du kan använda en befintlig tv-box men för bästa tv-upplevelsen rekommenderar vi att du har en av följade tv-boxar: SDMC DV8919X, Arris VIP 4302 eller Arris VIP 5305.

  • Hur pausar jag mitt tv- och streamingpaket?

    Du pausar ditt paket genom att logga in på Mitt Telia och välja Mina tv-paket i menyn. Du kan pausa ditt paket upp till tre månader per kalenderår och kan när som helst återuppta abonnemanget.

  • Kan jag välja startdatum för mitt tv- och streamingpaket?

    Ja, i samband med din beställning kan du välja startdatum för abonnemanget. Vill du starta abonnemanget på en gång väljer du inget datum.

    Du kan välja att  streama hela ditt innehåll direkt med Telia Play som ingår, bocka då i Börja streama ditt innehåll direkt vid beställningen.
     

  • Vad är Telia Play?

    Telia Play är vår egen streamingtjänst som ingår utan kostnad i alla våra tv- och streamingpaket.

    Med Telia Play kan du ta del av hela ditt innehåll var du än är – som till exempel stranden, sommarstugan, husvagnen eller utomlands*. Du kan se innehållet i mobilen, surfplattan, datorn eller smart-tv med Apple TV eller Chromecast.

    *Kostnadsfritt i EU/EES.

  • Vad är skillnaden på tv, streaming och play?

    Att titta på tv innebär att titta på tv-kanaler i realtid (enligt tablån) via tv-boxen.

    En streamingtjänst visar (streamar) tv-kanaler i realtid genom tv-boxen eller till valfri skärm.

    En playtjänst innebär att du kan titta på utvalda tv-kanalers utbud när du vill, utan att vara styrd av tv-tablån, via tv-boxen eller till valfri skärm. En playtjänst innehåller även ett bibliotek av filmer och serier som du kan ta del av när du vill.

     

  • Kan man dela på streamingkonton?

    Ja, du kan dela dina streamingkonton med hela familjen. Hur många som kan dela beror på streamingtjämnsten. 

    Telia Play: 2 kan streama samtidigt.
    C More: 2 kan streama samtidigt (men endast ett unikt sportevent åt gången, det går alltså att streama två olika matcher samtidigt men inte samma match).

Aktuellt inom tv

Nyheter, erbjudanden & tips

  • ♥ SPORTEN Bästa sporten just nu

    Här är månadens sporthöjdare på tv.

    Läs mer
  • FILM- OCH SERIETIPS Månadens premiärer

    Läs våra tips på aktuella filmer och serier.

    Läs mer
  • Mitt Telia Få koll i appen

    Hitta allt du behöver om ditt tv-abonnemang i appen Mitt Telia. Finns för iOS och Android.

    Läs mer

Om Telia

  • Press och nyheter
  • Digitala Sverige
  • Framtidens nät
  • Jobba hos oss
  • Hållbarhet
  • Ledningsgrupp

Support

  • Driftinformation
  • Täckningskartor
  • Surfa säkert
  • Anmälan och överträdelser
  • Fakturahjälp
  • Webmail

Köpinformation

  • Leveransinformation
  • Betalningsalternativ
  • Autogiro & E-faktura
  • Överlåtelse
  • Allmänna villkor
  • Priser och produktblad

Kontakt

  • Kontakta oss
  • Butiker och återförsäljare
  • För fastighetsägare & brf
  • Telias nät och kablar
  • E-post till Telia
  • Om Telia
    • Press och nyheter
    • Digitala Sverige
    • Framtidens nät
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Till om Telia
  • Support
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Surfa säkert
    • Anmälan och överträdelser
    • Fakturahjälp
    • Webmail
    • Till support
  • Köpinformation
    • Leveransinformation
    • Betalningsalternativ
    • Autogiro & E-faktura
    • Överlåtelse
    • Allmänna villkor
    • Priser och produktblad
    • Till köpinformation
  • Kontakt
    • Kontakta oss
    • Butiker och återförsäljare
    • För fastighetsägare & brf
    • Telias nät och kablar
    • E-post till Telia
    • Till kontakt
© Telia Sverige AB 556430-0142
Box 50077, 973 22 Luleå
Säte: Stockholm
  • Trygg kundkontakt 2019
  • Sustainable Brand Index 2022
Integritetspolicy | Cookies | Om webbplatsen