DELBETALNING PÅ DINA VILLKOR

DELBETALA MOBILEN, SURFPLATTAN ELLER HÖRLURARNA

Erbjudande

BETALA NÄR DU VILL – UTAN AVGIFTER

Nu erbjuder vi Telias nya delbetalningstjänst för dig som har ett abonnemang eller kontantkort registrerat hos oss. Oavsett om du ska köpa en ny mobil eller ett par schyssta hörlurar kan du dela upp kostnaderna för dina inköp. Inga avgifter eller ränta tillkommer. Det ger dig möjlighet att handla det du önskar på ett lätt och säkert sätt.

Erbjudande

ÖKAD FLEXIBILITET

Köp fler hårdvaror utan att du köper fler abonnemang. Betala av när du vill, hur mycket du vill i upp till 36 månader. Du slipper fastna i avbetalningsplaner och kan lösa din kredit när det passar dig.

Vad är Telia delbetala?

Vi har tagit fram Delbetalning för att göra det billigare, enklare och mer flexibelt för dig att köpa, äga och uppdatera alla tekniska prylar i ditt liv. Du bestämmer själv när du vill köpa till exempel, en ny mobil eller nya tillbehör och du får alla kostnader samlade på ett ställe. Du behöver alltså inte vänta på att någon bindningstid ska gå ut innan du kan skaffa nya prylar. 

Varför får jag separata fakturor från Telia och Telia Finance?

Delbetalningen är en tjänst som erbjuds av Telia men tillhandahålls av Telia Finance AB detta gör att det kommer en separat faktura från Telia Finance AB för dina inköpta varor och en faktura från Telia med dina abonnemangskostnader. 

Hur ändrar jag faktureringsmetod?

Du kan få din faktura i pappersformat, som e-faktura eller via e-post. Första fakturan skickas alltid kostnadsfritt i pappersformat. Du ansöker om e-faktura via din internetbank. Om du inte ändrar faktureringsmetod efter din första faktura kommer pappersfaktura fortsätta att skickas ut till dig (tills du ändrar fakturametod) med en fakturakostnad på 29 kr.

Vad är kostnaden för delbetalning med Telia Finance-konto?

De exakta kostnaderna kommer att anges vid ansökningstillfället eller när du nyttjar ditt konto för köp. Kontokrediten är räntefri. Om du inte har några Telia abonnemang tillkommer en administrativ avgift på 29 SEK i månaden så länge du nyttjar kontot. En fakturaavgift på 29 SEK tillkommer för samtliga kunder som väljer pappersfaktura. 

Hur mycket behöver jag betala per månad?

Din faktura kommer att visa det minsta beloppet att betala samt förfallodatum. Minsta beloppet räknas fram genom att dela summan för varje enskilt köp och dela den med antal månader som valdes vid köptillfället, vid varje köp bestämmer du om du vill delbetala på 12, 24 eller 36 månader. Om du har gjort flera köp summeras dessa till en månadskostnad.
Du kan även betala belopp som är större än den aviserade summan, då förkortas återbetalningstiden och möjligen beloppet på den sista fakturan.  Du kan närsomhelst betala av hela skulden utan några extra kostnader.

För att betala in ett högre belopp än minimibeloppet anger du det belopp du vill betala och anger samma OCR-nummer.

Framgår det på min faktura vad jag har köpt?

Nej, du kan däremot se summan och kvittonummer på varje enskilt köp Du kan även se i vilken Telia butik du gjort dit köp. Information om köpta varor ser du på ditt kvitto/order.

Hur mycket kredit kan jag få? Går det höja min kreditlimit?

Du kan välja att ansöka om en kreditlimit på upp till 50 000 SEK. Vid ansökningstillfället görs en kreditbedömning som inkluderar en kreditupplysning som sedan avgör hur stor kreditlimit du kan få. Det går även bra att höja din kredit vid ett senare tillfälle förutsatt att din nuvarande kreditlimit är lägre än 50 000 SEK. Vid höjningar görs en ny kreditbedömning och en ny kreditupplysning. 

Kan jag returnera en produkt som är köpt på delbetalning?

Har du köpt produkten via Telia.se, i eller via kundtjänst vänder du dig antingen till butiken eller kontaktar kundtjänst som hjälper dig med returen.

Är produkten köpt via en återförsäljare kontaktar du den återförsäljaren för retur.

När din retur är godkänd kommer ditt Telia Finance-konto att krediteras med motsvarande summa. Detta kommer att synas på Mitt Telia och på nästkommande faktura.

Hur avslutar jag mitt kreditkonto?

Du kan närsomhelst avsluta ditt kreditkonto. Du kan göra detta via Mina sidor eller genom att skicka in en skriftlig begäran. För att stänga ner ditt konto krävs det dock att du inte har någon utestående skuld. 

Kan jag ha olika delbetalningsperioder?

Ja, vid varje köp väljer du en delbetalningsperiod för det köpet. Du kan då välja mellan 12, 24, och 36 månader.  

Vart kan jag vända mig för hjälp med fakturan?

Kundtjänst för delbetalning når du på 0771-583 000. 
Öppettiderna är kl 8-17, måndag-fredag.

Kan jag välja att få faktura kvartalsvis?

Nej, det går endast att ha månadsfakturering.