PÅ DIN NYA ADRESS FINNS REDAN ETT AKTIVT ABONNEMANG

Läs mer nedan hur du kan göra för att få ditt abonnemang inkopplat.

Kontrollera

Kontakta

ÅTERKOM TILL TELIA

Hur påverkar det din beställning?

Detta abonnemang blockerar ledningen. Innan vi kan fortsätta med din beställning måste abonnemangsinnehavaren antingen stänga eller flytta sitt abonnemang. 

Vi skulle därför vilja ha din hjälp

Det vi skulle vilja ha din hjälp med är att kontakta tidigare boende och informera dem om att de har ett abonnemang kvar på adressen och be dem stänga ner eller flytta sina tjänster. 

Om du inte vet vem som bott på adressen tidigare kan ett bra steg vara att kontakta din fastighetsägare eller hyresvärd.

Varför kontaktar inte Telia tidigare boende?

Det finns flera anledningar till att vi önskar din hjälp. En stor del är PUL, vi är rädda om det förtroende våra kunder har för oss och att vi skyddar deras personuppgifter likt väl som vi skyddar dina. 

I andra fall handlar det om att vi inte har möjlighet att se vem det är som står på abonnemanget. När du har fått information om när abonnemanget stängs ner eller flyttas får du gärna kontakta oss så att vi kan gå vidare med din beställning.

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

close information navigation-arrow-down navigation-arrow-right panic playbutton svg-icon-arrow-down svg-icon-arrow-up svg-icon-checkmark