På din nya adress finns redan ett aktivt abonnemang
Läs mer nedan hur du kan göra för att få ditt abonnemang inkopplat.

Kontrollera
Vem som bott i bostaden innan dig eller om du haft ditt abonnemang hos en annan operatör innan och de inte har kopplat bort den gamla tjänsten.

Kontakta
Kontakta din fastighetsägare eller hyresvärd om du inte vet vem som bott i bostaden innan dig. Är det ditt gamla abonnemang som ligger kvar så kontakta din gamla operatör och be dem koppla ur sin tjänst.

Återkom till Telia
Återkom till oss när du vet att abonnemanget är flyttat eller uppsagt så vi kan kan slutföra din beställning.
Hur påverkar det din beställning?
Det gamla abonnemanget blockerar ledningen vilket gör att det inte går att koppla in ett nytt. Innan vi kan fortsätta med din beställning måste abonnemangsinnehavaren antingen stänga eller flytta sitt abonnemang. Det kan vara den som bodde där innan eller du själv om du haft ett abonnemang hos en annan operatör tidigare.
Vi skulle därför vilja ha din hjälp
Det vi skulle vilja ha din hjälp med är att kontakta tidigare boende och informera dem om att de har ett abonnemang kvar på adressen och be dem stänga ner eller flytta sina tjänster.
Om du inte vet vem som bott på adressen tidigare kan ett bra steg vara att kontakta din fastighetsägare eller hyresvärd.
Varför kontaktar inte Telia tidigare boende?
Det finns flera anledningar till att vi önskar din hjälp. En stor del är GDPR. Vi är rädda om det förtroende våra kunder har för oss och att vi skyddar deras personuppgifter likt väl som vi skyddar dina.
I andra fall handlar det om att vi inte har möjlighet att se vem det är som står på abonnemanget. När du har fått information om när abonnemanget stängs ner eller flyttas får du gärna kontakta oss så att vi kan gå vidare med din beställning.