Samtal bryts, tappar synk utan RGW

  1. Starta om modemet

    Starta om modemet genom att göra det strömlös så att alla lampor slockar. Starta det igen genom att sätta i strömsladden så lamporna tänds. Vänta cirka tio minuter efter omstart.

  2. Kontrollera första telejacket

    Kontrollera att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat. Störningar i jackslingan uppstår och förvärras ofta med tiden. Att det har fungerat tidigare är därför ingen garanti för att ditt modem är inkopplat i rätt telejack.

    Läs vår guide för hur du hittar och kontrollerar förstajacket i din bostad.

  3. Kontrollera att du använder originalkabeln

    Originalkabeln är den kabel som följde med ditt modem. Tänk på att inte använda en förlängningssladd mellan telejack och modem eftersom det kan störa ut bredbandssignalerna.

  4. Koppla bort övrig utrustning på jackslingan

    En del utrustning såsom larm, fax, telefoner etc. kan störa ut bredbandssignalerna. Om din uppkoppling fungerar när du kopplat bort den övriga utrustningen, prova att koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakat störningen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT