Inget fel TG 784/787

  1. Koppla telefonen direkt till routern

    Telefonen ska kopplas till Port 1 på din router. Testa båda de gröna portarna för att säkerställa att felet inte ligger i kontakten.

    Fungerar det nu ligger felet troligen i jackslingan, läs då vår guide för hur du hittar och kopplar första telejacket i din bostad. 

  2. Koppla in en annan telefon

    Detta för att utesluta att det är telefonen som orskar problemet. 

  3. Koppla ur PSTN-kabeln från din router

    Om det sitter en kabel i PSTN-uttaget kan det uppstå störningar. Kabeln behöver inte vara inkopplad för att tjänsten ska fungera.

  4. Gör en fabriksåterställning av routern

    Detta gör du genom att hålla inne resetknappen tills dess att routern slocknar. Använd ett tunt föremål såsom en penna eller ett gem för att komma åt knappen. Du kan därefter behöva avvakta upp till 30 minuter innan alla dina bredbandstjänster är klara att användas.

    OBS! Tänk på att eventuella inställningar du ändrat i routern kommer att försvinna vid fabriksåterställningen.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Tack för ditt bidrag!

cf-close-icon cf-add-round-icon cf-remove-round-icon cf-star-icon cf-check-icon

SÖK SUPPORT