Fel PSTN

  1. Har du ett bredbandsmodem, stäng av detta

    Fungerar det då beror felet på läckande bredbandssignaler. Kontrollera då följande:

    1. Att modemet är inkopplat på första telejacket och att jacket är seriekopplat. Läs vår guide för att se hur du gör detta. 
    2. Att modemet kopplats in med originalkabeln och att det inte finns någon förlängningssladd inkopplad mellan telejack och modem.
  2. Prova att bara ha en telefon inkopplad på första telejacket

    En del utrustning såsom larm, trådlösa telefoner, förlängningssladdar etc. kan orsaka störningar. Koppla därför bort all sådan utrustning och ha endast en telefon (ej trådlös) inkopplad på förstajacket. Fungerar det då, koppla tillbaka en enhet i taget för att på så sätt se vad som orsakade störningen. 

  3. Prova med en annan telefon

    Fungerar det då, vänd dig till telefonåterförsäljaren för support eller eventuell garanti. 

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT