Byt till Spotify Premium företag

Denna artikel vänder sig till dig som redan har ett Premiumkonto hos Spotify, men vill gå över till Spotify från Telia. 

Avsluta betalningen till Spotify

För att komma igång behöver du först avsluta ditt befintliga abonnemang hos Spotify. Du behåller självklart ditt konto och dina spellistor.

Det enda som händer är att kontot nedgraderas till Free-versionen (med reklam) tills dess att det övergår i ett Spotify Premium Företag.

  1. Logga in med ditt användarnamn och lösenord för Spotify eller via ditt Facebook-konto. 

    Uppgradera Spotify Steg1
  2. Välj Prenumeration i vänstermenyn, och klicka sedan på Vill du avsluta din prenumeration.

  3. Välj "Andra orsaker"

    Spotify vill nu veta varför du vill byta från Premium till Free. Välj alternativet Andra orsaker och klicka på Fortsätt

    Välj alternativet Andra orsaker
  4. Avsluta din prenumeration

    Nu kommer du till en sida där Spotify vill berätta om fördelarna med att behålla Premium. Det här berör inte dig, eftersom du kommer att få ett motsvarande konto från Telia. Klicka vidare på Avsluta min prenumeration.  

    Klicka på Cancel subscription
  5. Fyll i ditt lösenord och klicka på Avsluta Spotify Premium (eller Unlimited) Prenumeration

  6. Nedgraderingen kan ta 30 dagar

    Du kommer nu att få en bekräftelse från Spotify till din e-postadress att ditt Premium är nedgraderat till Free och från vilket datum det gäller.

    OBS! Från dess att du inaktiverat ditt befintliga Spotify Premium tills dess att det övergått i ett Spotify Free kan det ta upp till 30 dagar. 
    Först därefter kan du uppgradera till ditt nya Spotify företagsabonnemang från Telia.

  7. Aktivera Telia Spotify Premium

    När din Premium-tjänst är avslutad kan du komma igång med ditt Spotify Premium Företag.

    Välj aktiveringssätt att du tecknat tjänsten till ditt företags mobilabonnemang.

     

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mejlar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

Vad tycker du om den här sidan?

Observera att detta bara gäller synpunkter ang. förbättringar av Telia.se. Vi hanterar inte kundärenden. Alla synpunkter sparas.

Klar

Tack för ditt bidrag!

SÖK SUPPORT