
En komplett servicetjänst
Vi förstår vad din pryl betyder för dig - och kanske framför allt vad det betyder att vara utan. Hos oss hanterar en certifierad tekniker din reparation - kvalitetssäkrat, auktoriserat, snabbt, säkert och givetvis enbart med originaldelar.
Välkommen till Telia Care & Repair - en servicepartner du kan lita på.
Även du som har en annan operatör än Telia är varmt välkommen till oss!

Varför Telia Care & Repair
Att välja service istället för att köpa nytt är inte bara bra för plånboken - det är dessutom bättre för miljön. Hos oss är du dessutom garanterad:
- Endast originaldelar
- Trygg hantering av din data
- Bibehållen garanti
- Certifierade tekniker
Våra servicecenter
I våra servicecenter får du hjälp direkt över disk.
Stockholm: Rörstrandsgatan 39 (Se på karta)
Måndag - fredag: 09:00 - 17:00
Göteborg: Drottninggatan 2 (Se på karta)
Måndag - fredag: 10:00 - 17:00
Sundsvall: Birsta City (Se på karta)
Måndag - fredag: 10:00 - 20:00
Lördag - söndag: 10:00 - 18:00
Örebro: Marieberg Galleria (Se på karta)
Måndag - fredag: 10:00 - 18:00
Täby: Täby Centrum (Se på karta)
Måndag - fredag: 10:00 - 19:00
Har du inte möjlighet att besöka våra servicecenter? Kom till din lokala Telia-butik eller registrera ditt ärende online för att skicka in din enhet.
Kontakta oss
Telia Care & Repair Kundsupport når du på 020 41 22 00
eller via e-post: info-carerepair@telia.se.
För att följa ditt serviceärende logga in i serviceportalen.
Företagsinformation
We Care and Repair Nordic AB
556989-3679
Rörstrandsgatan 39b
113 41 Stockholm
Viktig information gällande Corona
Just nu är det viktigare än någonsin att hålla kontakten med nära och kära. Vi håller därför öppet och har anpassat våra rutiner för att minimera risken för spridning av coronaviruset.
Vi ber dig som kund att visa samma hänsyn - håll avstånd, följ skyltning och personalens anvisningar och stanna hemma om du känner dig sjuk. Kontakta oss på 020 41 22 00 om du behöver hjälp att skicka in din enhet.
Frågor och svar
-
Jag har inte Telia som mobiloperatör. Kan jag få hjälp ändå?
-
Kan jag handla/få hjälp med abonnemang och andra tjänster hos Telia Care & Repair?
-
Kan jag få hjälp med annat än service av Apple-produkter och Samsung-telefoner hos Telia Care & Repair?
-
Behöver jag boka tid?
-
Hur får jag ett kostnadsförslag?
-
Vad ska jag tänka på innan jag lämnar in min enhet?
-
Vad ska jag tänka på när jag hämtar ut min enhet från service?
-
Kan någon annan hämta ut min enhet åt mig?
-
Jag behöver hjälp med mitt Apple ID - till exempel att stänga av Hitta min iPhone eller att byta lösenord.
-
Min batteritid är dålig. Finns det något att göra?
-
Hur hittar jag serie- och IMEI-numret på min iPhone?